powrót do indeksunastępna strona

nr 06 (LXVIII)
sierpień 2007

Krótko o…
Bloxorz›; ‹Gridlock
Online: Bloxorz, czyli 2×1

33 etapy łamania głowy – od prostych po bardzo skomplikowane – oferuje Albino Blacksheep tym, którzy lubią turlać kostkę z punktu A do punktu B – przy czym kostka jest sklejona z dwóch sześcianików, a plansza jest wyjątkowo dziurawa i najeżona pułapkami. A gra nazywa się Bloxorz.
‹Bloxorz›
‹Bloxorz›
Zasady są bardzo proste. Startując z miejsca A, trzeba przeturlać „sklejoną z dwóch” kostkę do punktu B, z tym że na mecie kostka musi stanąć pionowo. Po drodze można (czasem trzeba, a czasem nie wolno) stawać na guzikach to otwierających, to zamykających niektóre przejścia; korzysta się z teleportów-rozbijaczy (kość zostaje podzielona na dwa niezależne sześciany); uważa się, by nie stanąć pionowo na polach „zarywających się” (plansza jest umieszczona w gustownej scenerii kosmicznej, czyli zawieszona w próżni); przede wszystkim zaś – baczy się, by nie spaść z krawędzi istnego labiryntu. Po kilku planszach wydaje się, że już wszystko opanowaliśmy, że nic nas nie zaskoczy… A potem zwykle trafiamy na planszę, nad którą łamiemy głowę pół dnia. I turlamy, turlamy – w tę, we w tę… Hm… A gdyby tak… Momencik… No tak, przecież to oczywiste!
Na starcie krótko przedstawione zostają opisane wyżej zasady. Każdy z 33 etapów ma swój przypisany kod dostępu, dzięki czemu do gry można wracać, zapisując gdzieś na boku aktualny kod. Klimatyczną muzykę można wyłączyć, a grafika stoi na wysokim poziomie.
Plusy:
  • idea
  • wykonanie
Minusy:
  • ograniczona liczba rodzajów pułapek i trików może nużyć
  • trudniejsze plansze mogą zniechęcać



Online: Problem parkingowy

Flashowy „Gridlock”, na 40 planszach z wzrastającym poziomem trudności, umożliwia graczowi rozwiązywanie klasycznego problemu wyjazdu z parkingu, którego wylot został zastawiony autami i tirami… przez blondynki?
‹Gridlock›
‹Gridlock›
Rozgrywka jest pozornie nieskomplikowana, zasady banalne, grafika niezbyt wyszukana. Oto na parkingu (plansza 6 na 6 kwadratów), na wprost otwartej bramy, stoi nasz dwupolowy pojazd. Jedyne, czego się od nas oczekuje, to że metodą drag&drop przesuniemy go przez ową bramę. Żeby jednak tego dokonać, trzeba poprzesuwać inne (często dłuższe) pojazdy. Sęk w tym, że pojazdami można jeździć tylko w przód i w tył, a parking jest malutki…
Gra, zaprojektowana i wykonana w 2002 roku przez Corwina Derkatcha z Crystal New Media, jest freeware’ową, flashową implementacją planszowej gry „Rush Hour” z wydawnictwa Binary Arts. Stan gry jest zapisywany automatycznie, o ile się nie mylę, dzięki cookies, co jednak ogranicza nas do zabawy z jednego komputera. W opcjach można sobie włączyć tryb ekspercki, który co prawda nie zmienia układu klocków-pojazdów na planszy, ale ciągle denerwująco obraca rzutowanym z góry parkingiem.
Plusy:
  • 40 zróżnicowanych poziomów
  • prosta idea
Minusy:
  • słaba grafika
  • brak haseł do poziomów
powrót do indeksunastępna strona

108
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.