powrót do indeksunastępna strona

nr 07 (LXIX)
wrzesień 2007

Autor
Jak bumerang
Poważne tygodniki od lat co jakiś czas zamieszczają artykuł pod hasłem: „Komiks nie jest rozrywką tylko dla dzieci”. Nieważne, że pięćdziesiąt razy już było to wałkowane – każdy taki tekst brzmi, jakby właśnie ta prawda została odkryta, bo w Polsce właśnie wyszli „Strażnicy”, „Blankets” czy cokolwiek innego. Przyszła mi kiedyś do głowy myśl, że można w ten sposób zarabiać na życie – ale akurat ta nisza zawodowa została już zajęta przez Kamila Śmiałkowskiego. Może on już chyba liczyć na regularne dochody z tytułu przypominania sobie różnych mediów, że dawno nie pisali o tym, iż może istnieć komiks dla dorosłych i czas najwyższy powrócić do tematu, zlecając go wszem i wobec uznanemu specjaliście…
Dla mnie więc pozostaje publikacja w „Esensji”. Nie mam, oczywiście, zamiaru pisać o tym, że komiks to medium dla dojrzałego czytelnika, bo akurat tutaj jest to dobrze znana prawda, ale pisząc wstępniak, również zdarza mi się powracać do pewnych tematów jak przysłowiowy bumerang.
Temat pierwszy to, rzecz jasna, tekst zapowiadający Wielkie Zmiany w „Esensji”. Dawno go nie było, choć oczywiście zmiany się szykują. Będą one jednak tak wielkie, że sami ich jeszcze nie ogarniamy, więc na razie nie będę zdradzał redakcyjnych tajemnic (ale tak – forum nadal mamy w planie).
Temat drugi – tekst o braku pomysłu na wstępniak. To evergreen, bo praktycznie co miesiąc nie mamy pomysłu na wstępniak. Czasem spłynie on na nas szczęśliwie w ostatniej chwili, a czasem trzeba napisać wstępniak o braku pomysłu na wstępniak i modlić się, aby za miesiąc już jakiś pomysł był. No, chyba że akurat przychodzi czas na tekst o Wielkich Zmianach…
Temat trzeci (i to właśnie przypadek na dziś): piszemy tekst o naszych cierpieniach z powodu braku osobistego kontaktu z czytelnikiem. Wszystkich, którzy w tym momencie zakrzykną „Załóżcie wreszcie cholerne forum!”, uświadamiam, że to nie czas na tekst o Wielkich Zmianach. Chcielibyśmy więc zachęcić Was do kontaktu za pomocą kanałów obecnie w pełni dostępnych:
  • listów do redakcji – wysyłanych na tradycyjny adres: redakcja (at) esensja.pl
  • komentarzy na naszym niedawno otwartym blogu: esensja.blox.pl. Na pewno zawsze znajdziecie tam wpis, pod którym możecie dopisać coś na temat – lub niekoniecznie na temat.
  • a dodatkowo – nadsyłania wychwyconych bzdur prasowych na adres popkuriozum (at) esensja.pl i wsparcie nas w rozpoczętej krucjacie przeciw wypisywaniu nonsensów na temat kultury popularnej. Więcej o Popkuriozum i pierwszych laureatach znajdziecie w bieżącym numerze „Esensji”.
A o czym pisać? O wszystkim. O tym, co Wam się podoba, nie podoba, niekoniecznie u nas, ale w obszarach, którymi zajmujemy się na co dzień. Czyli prawie wszystkim oprócz clubbingu, motoryzacji, religii i polskiej polityki.
A co tam. Mamy gest. Obiecujemy co numer przyznawać jeden upominek książkowy za najciekawszy – naszym zdaniem – list do redakcji lub wpis na blogu.
O ile nie będzie pytaniem, dlaczego nie uruchomiliśmy jeszcze forum.
powrót do indeksunastępna strona

3
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.