Masz oryginalny i niekonwencjonalny pomysł na promocję miasta? Stwórz gadżet, dzięki któremu będziemy się wyróżniać. Poprzez projekt Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016 chcemy promować nasze miasto. Twój pomysł może zachwycić całą Europę. Rzuć wyzwanie schematycznym pomysłom na promocję! Wykreuj nowy wizerunek Łodzi!  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Regulamin konkursu na gadżet promocyjny Łodzi §1 Przedmiot konkursu Fundacja Edukacji Wizualnej – Organizator konkursu, we współpracy z Łódź Art Center oraz miastem Łódź, zwanymi dalej Organizatorami ogłaszają konkurs na projekt gadżetu promocyjnego Łodzi. §2 Warunki uczestnictwa w konkursie - Celem konkursu jest wyłonienie i wytypowanie do realizacji projektu gadżetu promocyjnego, który stanie się oficjalnym gadżetem promocyjnym miasta Łodzi.
- Konkurs prowadzony jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Konkurs trwa od 05.10.2007 do 30.11.2007.
- W konkursie może brać udział każdy.
- Konkurs jest skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym.
- Osoby niepełnoletnie dołączają pisemną zgodę rodziców bądź opiekunów na udział w konkursie oraz na przeniesienie na Organizatora prawo nieodpłatnego i nieograniczonego w czasie korzystania z projektu.
- Jedna osoba lub firma może zgłosić więcej niż jeden projekt do konkursu. Każdy należy opatrzyć odrębną nazwą lub numeracją.
- Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
§3 Wymagania jakie powinien spełniać projekt - Projekt logotypu powinien w sposób możliwie jasny komunikować przekaz, jakim jest promocja miasta Łodzi, może (lecz nie musi) symbolicznie nawiązywać do dziedzictwa kulturowego Łodzi.
- Na zgłoszony projekt powinny się składać następujące elementy: wizualizacja 2D; tam, gdzie jest to możliwe – wizualizacja 3D; plik w WORD’zie zawierający szczegółowy opis dotyczący techniki wykonania i zastosowanych materiałów, można również dostarczyć gotowy projekt gadżetu, wykonany w dowolnej technice.
- Gadżet musi zawierać w sobie przestrzeń na umieszczenie logotypu projektu „Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016” (logotyp może zostać umieszczony na metce doczepianej do gadżetu).
- Zgłoszenie prac następuje poprzez przesłanie plików graficznych JPG w formie elektronicznej na adres email: konkurs@lodzartcenter.com, w tytule maila prosimy napisać „Gadżet dla Łodzi”, lub poprzez przesłanie projektu na adres Łódź Art Center, ul Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź.
- W konkursie będą rozpatrywane tylko i wyłącznie prace, które zostały wysłane na w/w adres email do dnia, 30.11.2007 r. (decyduje data otrzymania zgłoszenia). W wypadku przesyłek pocztowych rozpatrywane będą tylko te prace które dotarły do Łódź Art Center, na adres ul. Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź do dnia 30.11.2007 (decyduje data otrzymania przesyłki).
- Prace przesłane emailem do konkursu muszą być w formacie plików JPG, a wielkość emaila nie może przekroczyć 5 MB (rozmiar jednego pliku – min.800x600 pikseli, maks. 1800x1200 pikseli).
- W treści wiadomości należy podać imię i nazwisko, adres, kontakt telefoniczny oraz adres poczty elektronicznej.
- Prace przesyłane pocztą muszą zawierać adres emailowy przesyłającego zgłoszenie.
- Każde zgłoszenie przesłane na konkurs będzie potwierdzone krótką wiadomością elektroniczną od Organizatora.
- Konkurs zostanie rozstrzygnięty na zasadzie anonimowości. Członkom Komisji Konkursowej zostaną zaprezentowane zakodowane prace. Każdemu zgłoszeniu zostanie nadany numer porządkowy, a po ostatecznej decyzji Komisji Konkursowej, numer ten będzie rozkodowany i zostanie ujawnione autorstwo zwycięskiego projektu.
- Po rozstrzygnięciu konkursu zostanie sporządzony protokół, który zostanie podpisany przez wszystkich członków Komisji Konkursowej.
§4 Kryteria oceny - Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową, składającą się z dziewięciu członków:
- Dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi,
- Dyrektor Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego,
- Dyrektor Łódź Art Center,
- Dyrektor Łódź Design,
- Trzech niezależnych ekspertów.
- Projekt gadżetu oceniany będzie pod względem estetycznym oraz funkcyjnym. Komisja zwróci również uwagę na innowacyjność projektu.
- Komisja Konkursowa dokona wyboru jednego najlepszego projektu.
- Decyzja Komisji jest niepodważalna.
- Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
§5 Warunki ogólne - Osoby nadsyłające swe zgłoszenia w ramach konkursu tym samym wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatorów swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu w zakresie koniecznym do prawidłowego przeprowadzenia konkursu (ustawa o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997 roku Dz.U. Nr 133, poz. 833 z późn. zm.).
- Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, że prace zgłoszone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
- Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że przekazujący oświadcza, iż nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich majątkowych i osobistych praw autorskich. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
- Niniejszy Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341 z późn. zm.).
§6 Nagroda - Wyłoniony przez Komisję Konkursową projekt zostanie nagrodzony kwotą 2.000 Euro.
- Organizator zastrzega sobie możliwość nieprzyznania nagrody.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przyznania więcej niż jednej nagrody. Wysokość kolejnych nagród (nie więcej niż 3) ustalają Organizatorzy.
§7 Prawo własności i prawo wykorzystania zwycięskiego projektu - Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do ewentualnych modyfikacji zwycięskiego projektu, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego skutecznego wykorzystania.
- Uczestnik przenosi na Organizatora nieodpłatnie – w zakresie nieograniczonym terytorialnie oraz na czas nieoznaczony – autorskie prawo majątkowe do projektu gadżetu lub maskotki i wytworów powstałych na jego podstawie oraz upowszechnienia ich na wszystkich znanych polach eksploatacji, w szczególności wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania projektu i wytworów powstałych na jego podstawie – wytwarzanie odpowiednią techniką egzemplarzy projektu i wytworów powstałych na jego podstawie,
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których projekt i wytwory powstałe na jego podstawie utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania projektu i wytworów powstałych na jego podstawie w sposób inny niż określony w pkt b – publiczne udostępnianie projektu i wytworów powstałych na jego podstawie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
- Przesłane prace przechodzą na własność Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo publikowania i reprodukowania prac konkursowych bez wypłacania honorariów autorskich.
- Wszystkie warunki wymienione w §7 dotyczą każdego z nagrodzonych projektów, jeśli Organizatorzy postanowią przyznać więcej niż jedną nagrodę.
§8 Postanowienia końcowe - Jedynie nagrodzone projekty staną się własnością Organizatora konkursu – Fundacji Edukacji Wizualnej. Pozostałe zgłoszenia nie będą wykorzystywane w żaden sposób, z wyłączeniem prezentacji, o której mowa w punkcie 2 § 8. Nagrodzone projekty udostępnione zostaną instytucjom zaangażowanym w przygotowanie projektu Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016 na zasadzie współwłasności zbywalnych praw autorskich.
- Najciekawsze projekty mogą zostać opublikowane na portalu internetowym: Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016, w mediach informujących o konkursie, w specjalnych informatorach poświęconych konkursowi i promocji Łodzi i województwa łódzkiego, oraz mogą zostać zaprezentowane na specjalnej wystawie.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny.
- We wszystkich sprawach spornych decyduje Komisja Konkursowa.
- Niniejszy regulamin podlega ogłoszeniu z możliwością pobrania i wydruku na stronie internetowej: www.lodz2016.com.
Łódź Art Center90-365 Łódź, ul. Tymienieckiego 3 tel. +48 42 684 20 95 fax +48 42 684 20 95 Czynne: wystawy: wtorek – piątek w godz. 15.00 – 19.00; sobota w godz. 14.00 – 19.00 |