powrót do indeksunastępna strona

nr 06 (LXXVIII)
lipiec 2008

Autor
Trzecie dno reklamy
W reklamie soku dla dzieci drużyna różnych zwierząt przegrywa sromotnie mecz z drużyną małp. W tym momencie pojawia się sugestia, by łyknąć nieco rekomendowanego soku owocowego. I rzeczywiście – pomaga. Zawodnicy zaczynają zdobywać gole… stosując perfidne oszustwa, niemające nic wspólnego z poprawą jakości samej gry. Autorom reklamy gratuluję przesłania, jakie niesie najmłodszym widzom. Jest takie życiowe.
W billboardowej reklamie ubezpieczyciela mowa o tysiącach klientów, którzy już nie muszą opłacać agentów czy pośredników. Jakoś publikacja planszy zbiegła się w czasie z ogłoszeniem o naborze przez tę samą firmę pracowników na stanowiska w call center. Pytanie brzmi: czy jako osoba ubezpieczona wolisz opłacać znajomego agenta (zorientowanego na klienta), czy nieznajomego telefonistę (zorientowanego na jak najszybsze zakończenie rozmowy)?
Podczas codziennej drogi z pracy do domu jestem niesmaczony potężną siatkową planszą reklamową. Na szerokość całej kamienicy rozpięto wizerunek dwóch obnażonych męskich gwiazdek medialnych, leżących pod wspólną pościelą w dwuznacznych pozach. Mogę powiedzieć, że reklama ta odniosła skutek, choć raczej odwrotny od zamierzonego. Stacji radiowej (!), która w taki sposób się reklamuje (?), słuchać nie zamierzam.
W „Esensji” także coraz częściej będą się pojawiać reklamy. Mamy nadzieję, że nie oszukańcze, niesmaczne czy traktujące widza jak… Jak już informowaliśmy, podpisaliśmy umowę z firmą IDMNet, która odtąd zarządza naszą przestrzenią reklamową. Może dzięki temu będziemy w stanie szerzej rozwinąć skrzydła… Może nawet (kiedyś w przyszłości) płacić Wam za nadsyłane i publikowane teksty? Oczywiście, nadal pozostając darmowymi dla internetowego odbiorcy.
Na razie zachęcamy Was do dzielenia się z innymi czytelnikami tymi artykułami, które Was najbardziej zainteresowały. W serwisowej części „Esensji” oddajemy do Waszej dyspozycji mechanizm dodawania artykułu do najpopularniejszego obecnie w naszym kraju serwisu tego typu – wykop.pl. Lada dzień pojawi się także możliwość „wykopywania” w wielu innych serwisach. Od kilku miesięcy możecie także komentować artykuły na esensyjnym forum oraz blogu. Możecie się także do nas przyznać na naszej-klasie.
Ale przede wszystkim – możecie razem z nami współtworzyć „Esensję”. Zapraszamy Was do udziału w konkursie na recenzję książki podróżniczej. Oczywiście, nawet gdy nie ogłaszamy żadnego konkursu na recenzje, możecie je do nas przysyłać! Jak również teksty prozatorskie, poetyckie (nasz dział poezji ulega powolnej, acz skutecznej reaktywacji), publicystyczne, galerie autorskie i własną twórczość komiksową. Prosimy jedynie o uważną lekturę informacji na stronie Drogi Potencjalny Autorze! i zastosowanie się do próśb tam zawartych.
A u progu lata życzymy lektury przyjemniejszej od oglądania relacji z Euro 2008.
powrót do indeksunastępna strona

3
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.