powrót do indeksunastępna strona

nr 09 (LXXXI)
listopad 2008

Autor
Online: Rozterki zmodyfikowanego genetycznie ziarenka
Ziarenko fasoli chciałoby zostać żołędziem. Jednak na bezludnej wyspie, gdzie zaczyna się ta opowieść, nikt nie jest w stanie mu pomóc. Nieliczne palmy kokosowe wiedzą jedynie, że dęby rosną „gdzieś na prawo”… Pomóż fasolce się tam dostać!
Sprout
Sprout
Nasza inteligentna latorośl (ang. sprout) wyrasta więc (przeobraża się) w palmę, której owoc – kokos – potrafi dopłynąć do kolejnego brzegu. Tam poznaje kolejną roślinkę, od której się uczy nowej formy życia… i tak dalej. Gra jest dość krótka i przeznaczona dla młodszego gracza, więc poziom komplikacji nie jest zbyt wysoki – w szczytowym momencie mamy do wyboru „aż” cztery formy życia. Każda z form ma swoją specyfikę: kokos stacza się z góry i potrafi pływać; dmuchawiec może być przenoszony przez wiatr… W danym momencie trzeba wybrać najlepszą opcję lub wybierać na chybił trafił, aż się sprawdzi wszystkie. Nie ma ograniczenia czasowego, nie ma też pułapek bez wyjścia.
Bardzo ładna jest oprawa graficzna. Krajobraz wygląda jak malowany kredkami, głębię obrazu uzyskano przy pomocy stareńkiego triku z warstwami tła poruszającymi się z różnymi prędkościami. Cała droga do przejścia jest widoczna w postaci przewijalnego poziomego paska krajobrazu – przy jego lewej krawędzi z oceanu wynurza się wysepka startu, prawy brzeg paska zaś jest lasem dębowym, czyli metą.
Gra wciąga. Można się serdecznie uśmiać z niektórych trikowych, nieoczywistych rozwiązań problemów, ale zdarza się też zagryźć wargi w jednym czy dwóch trudniejszych miejscach. Szkoda, że całość jest jednorazowa – aż się prosi o ciąg dalszy.
powrót do indeksunastępna strona

102
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.