Im bardziej zaawansowana staje się nauka, tym bliższa jest sztuce; // Im bardziej zaawansowana jest sztuka, tym bliżej jej do nauki. (Buckminster Fuller, 1939) Otwarcie wystawy: 4 marca 2011, godz. 19.00.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Tak Richard Buckminster Fuller, jeden z najbardziej inspirujących architektów ubiegłego wieku, wynalazca, ekolog i filantrop, wyraził swoją wiarę w dialog między sztuką i nauką – dwiema głównymi dziedzinami, które obecnie bardziej niż kiedykolwiek tworzą nowe wizje przyszłości i poszerzają granice wiedzy. Podobne przekonanie wyrażali liczni artyści, którzy eksperymentowali z nowymi materiałami i sposobami ekspresji, tworząc zjawisko znane dziś pod nazwą „sztuki mediów”.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Nawiązując do historycznych postaci świata sztuki, które odegrały istotną rolę w przerzucaniu mostów między naukami humanistycznymi i przyrodniczymi, jak Piotr Kowalski, Vladimir Bonačić, Gianni Colombo i Aleksandar Srnec, wystawa ta odkrywa i ukazuje niektóre z najbardziej innowacyjnych prac badawczych, prowadzonych na przecięciu różnych dziedzin wiedzy. Dzięki współpracy między Victorią Vesną i James’em Gimzewskim, sztuka i nanonauka otwierają perspektywy, które skłaniają do ponownego przemyślenia zasad leżących u podstaw naszej relacji z otaczającym nas, materialnym światem. Wspólnym motywem twórczości artystów prezentowanych w ramach wystawy jest potrzeba stworzenia nowych, uwzględniających ekologię wzorów społecznych i kulturowych, które stanowiłyby alternatywę dla tych obecnie dominujących. Wątek ten przewija się zarówno przez twórczość artystów o międzynarodowej sławie, jak Massimo Bartolini, Olafur Eliasson, Ernesto Neto czy Lucy + Jorge Orta, jak i tych należących do młodego pokolenia, których prace charakteryzuje prawdziwa innowacyjność. Simon Thorogood, tworzący ubrania przy użyciu dźwięków, mierzy się z powszechnym pojęciem mody; Loris Cecchini buduje pływające miasta; Xárene Eskandar projektuje ruchome „body-architectures”, które zdają się żyć własnym życiem.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
|