Galeria Ciasna zaprasza na wystawę fotografii otworkowej „Otworki z trzech krajów”. Wystawa jest czynna od 17 lutego do 11 marca 2011 r. Autorzy zdjęć: Pierre Olivier Boulant – Francja, Mark Tweedy – Wielka Brytania, grupa ACSAF – Włochy.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Autorzy o sobie: Pierre-Olivier Boulant: Z zawodu jestem chemikiem, z wyboru serca – artystą. Zanim oddałem się pasji dźwięku i obrazu, pracowałem przez kilka lat w przemyśle. Zajmuję się fotografią otworkową od 4 lat. Prowadzę warsztaty, podczas których fotografuję pinholem i zarażam tym wszystkich uczestników. Seria grafik solarnych, prezentowanych podczas Festiwalu, została wykonana kamerą składającą się z opakowań (tub) po sześciu butelkach whiskey, w których zostały zrobione po trzy otworki. Dospawałem je do sześciokątnej ramy z puszek (po pomidorach). Tylko do 5 pinholi włożyłem papier światłoczuły, reszta z nich była skierowana do ściany na moim balkonie. Naświetlanie na papierze fotograficznym RC trwało od 27 lipca do 21 grudnia 2008. Zdjęcia zostały zeskanowane i cyfrowo obrobione przed wydrukiem. Fotografie solarne nie mogą być wywoływane w żadnej chemii, wywoływacz spowodowałby, że papier stałby się zupełnie czarny, podczas gdy utrwalacz zupełnie by go wybielił. Jedno efemeryczne zdjęcie wymaga pięciomiesięcznej ekspozycji.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Mark Tweedie: Szczegóły wystawy: tytuł: „Dream of Flight” („Marzenie o lataniu”) – 11 wydruków; rozmiar 23 cm. (najdłuższy bok) na papierze A4 (297 mm x 210 mm). Przez ostatnie 3 lata fotografowałem wyłącznie używając kamery otworkowej. Wolę robić własne wielkoformatowe aparaty, zazwyczaj używam papieru fotograficznego. W moje obecnej pracy badam impuls, który sprawia, że fotografia otworkowa staje się idealnym medium. ACSAF – Włochy Cesare Bossi – grafiką zajmuje już od dawna. Jego fotografia ewoluowała – od DyeTransfer (metoda barwna przesiąkowa firmy Kodak), aż do fotografii cyfrowej. Jest prezesem Stowarzyszenia ASCAF we Florencji. Wykonuje zdjęcia otworkowe kamerą ShenHao z obiektywem Apogeo.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Giuseppe De Leo – urodzony w 1969 roku i wychowany we Florencji. Uwielbia czarno-białą fotografię. Zaczynał jako architekt krajobrazu, następnie zajął się fotografowaniem archeologii architektury przemysłowej i w ten sposób zjeździł całe Włochy. Używa różnych aparatów: od 35 mm do 20x25 cali, ze zmiennym korpusem, ale pozostaje wierny fotografii czarno-białej. Obecnie zajmuje się aktem i fotografią otworkową. Luciana Majoni – ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Florencji. Jej środowisko artystyczne nawiązuje do klimatu artystycznego fermentu, skatalizowanego w latach 70-tych wokół Schema Gallery. Debiut Luciany Majoni przypadł na końcówkę lat siedemdziesiątych, w epoce obrazu postmodernistycznego. Następnie, przez całą dekadę, wykonywała fotografie dla muzeów poza granicami kraju, zwłaszcza Ermitażu. W najnowszych pracach koncentruje się na ludzkich kształtach. Od roku 2006 fotografuje również kamerą otworkową.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Paolo Monina – jest włoskim fotografem mody i portrecistą, pracuje między Anconą i Mediolanem. Jest autorem wielu interesujących projektów prezentowanych przez ASCAF. Używa filmów kolorowych, czarno-białych oraz polaroidu. Od 2007 roku używa również aparatu otworkowego. Patrizio Pampaloni – artysta multimedialny, mieszkający i pracujący we Florencji. Posługuje się fotografią jako częścią składową swoich instalacji i prezentacji. W Galerii ASCAF prezentuje po raz pierwszy wystawę zdjęć zrealizowanych w latach 1980-1995, bez ingerencji cyfrowej. Aparatu otworkowego używa od 1998 roku.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Galeria Ciasna44-335 Jastrzębie Zdrój, ul. Katowicka 17 tel. +48 32 471 64 56 |