powrót; do indeksunastwpna strona

nr 2 (CXIV)
marzec 2012

Gry planszowe dla prawdziwych twardzieli
Są gry, w które można grać z rodziną przy obiedzie, są takie, które zabiera się na wyjazdy w góry czy nad morze. Są też jednak gry, w które można rozpocząć rozgrywkę rano, a skończyć wieczorem. Takie, do których przekonanie kogokolwiek nie będącego wielbicielem planszówek stanowić będzie kłopot. Słowem: gry dla prawdziwych twardzieli.
‹Posiadłość Szaleństwa›
‹Posiadłość Szaleństwa›
Posiadłość Szaleństwa
Jeśli jest gra planszowa, która najlepiej oddaje klimat prozy Lovecrafta, to jest nią właśnie „Posiadłość szaleństwa” Coreya Konieczki. W nietypowy dla planszówek sposób łączy ona rozgrywkę na planszy z elementami gry fabularnej – i nie chodzi tu wcale o bohaterów, ich statystyki czy zdolności, ale o podział na graczy i Narratora. Podczas gdy ci pierwsi starają się rozwiązać zagadki, Narratorowi przypada w udziale budowa klimatu i utrudnianie im tego zadania. Wędrując po opuszczonych i nawiedzonych posiadłościach, szpitalach czy szkołach, przyjdzie nam stawać twarzą w twarz z wieloma horrorami i potworami znanymi z opowiadań Samotnika z Providence. Choć na początku każdej rozgrywki może się wydawać, że chodzi o rozwiązanie tajemnicy, gra prędko przekształca się w rozpaczliwą próbę zachowania przy życiu (i, jak na Lovecraftowski horror przystało, także zdrowych zmysłach) naszych bohaterów i ucieczkę z nawiedzonego miejsca.
Kup w Rebel.pl.
‹Tide of Iron›
‹Tide of Iron›
Tide of Iron
Kolejna gra od Fantasy Flight Games, tym razem dotycząca drugiej wojny światowej. Jako dowódcy sił Aliantów lub Osi będziemy toczyć walki w Europie Zachodniej po lądowaniu w Normandii. Obszerna lista scenariuszy oraz ogromna ilość elementów gry (włączając w to figurki, karty, zróżnicowane kafelki terenu i żetony) zapewniają dobrą zabawę na długie godziny. Jeśli kiedykolwiek fascynowały Was taktyczne gry wojenne z mnóstwem żetonów i olbrzymimi mapami, „Tide of Iron” wydaje się nowoczesnym i bardziej uniwersalnym spadkobiercą tych tytułów.
Kup w Rebel.pl.
‹Twilight Imperium Third Edition›
‹Twilight Imperium Third Edition›
Twilight Imperium
Czy „Twilight Imperium” faktycznie można określić mianem epickiej gry ekonomiczno-strategicznej? Jeśli brać pod uwagę ilość elementów oraz strategii prowadzących do zwycięstwa, a także wymiar fabularny rozgrywki, przymiotnik „epicki” jest zdecydowanie na miejscu. W tej monumentalnej planszówce, która doczekała się dotychczas aż trzech edycji, wcielamy się w liderów galaktycznych cywilizacji dążących do zdobycia dominacji nad pozostałymi. Różnorodność ras i ich cech charakterystycznych, jak również możliwość „zbudowania” własnego zakątka galaktyki sprawia, że gra nie powinna zbyt prędko się znudzić.
Kup w Rebel.pl.
‹Cywilizacja: Poprzez wieki›
‹Cywilizacja: Poprzez wieki›
Cywilizacja: Poprzez wieki
Stworzenie cywilizacji od antyku do czasów współczesnych było tematem świetnej gry Sida Meiera. W tym przypadku tematyka jest bardzo podobna, a wykonanie gry i grywalność ani trochę nie ustępują miejsca dziełu Meiera. Kilkugodzinny pojedynek między graczami, w którym postarają się oni zapisać złotymi literami na kartach historii. Bardzo dobrze rozplanowana mechanika wymagająca odpowiedniego gospodarowania zasobami i akcjami. W grze można zmieniać ustroje, wznosić wspaniałe cuda, a za przewodników swojej nacji obierać znane postaci z historii. Jeśli macie ochotę na kilka godzin naprawdę wymagającej strategii, to gorąco polecamy ten tytuł.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
‹Ora et Labora›
‹Ora et Labora›
Ora et Labora
Wznoszenie opactwa to nie jest szybki proces – dlatego ta gra idealnie pasuje do tego zestawienia. Jeśli macie ochotę na wciągającą, kilkugodzinną rozgrywkę, w której liczy się odpowiednie kalkulowanie i planowanie, do tego lubicie innym krzyżować szyki, to „Ora et Labora” jest właśnie dla Was. Ciekawy mechanizm pozyskiwania zasobów i zbierania punktów zwycięstwa zarówno dzięki dobremu planowaniu przestrzennemu, jak i przetwarzaniu dóbr zdecydowanie zasługują na uwagę.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
‹Gettysburg›
‹Gettysburg›
Gettysburg
„Gettysburg” to gra podobna mechanicznie do „Waterloo” tego samego autora, czyli Martina Wallace’a. Jak wskazuje tytuł, będziemy symulować bitwy z wojny secesyjnej. Jeden z graczy wciela się w wojska unii, drugi prowadzi konfederatów. Konflikt na planszy będzie przypominał ten historyczny, gdyż dostępne jednostki i posiłki odpowiadają tym biorącym udział w starciu. Dobrze sprawdzający się mechanizm rozkazów pozwala na ciekawe rozgrywanie batalii i manipulacje wojsk na planszy. Jeśli jesteście miłośnikami planszówek i przejrzystych mechanik, to polecamy „Gettysburg”.
Kup w Rebel.pl.
‹Boże igrzysko›
‹Boże igrzysko›
Boże Igrzysko
Niech nie zmyli Was tytuł: jedyną wspólną cechą, jaką ma ta gra z książką Normana Daviesa, jest tematyka historii Polski w okresie Rzeczpospolitej Szlacheckiej. Przyjdzie nam tutaj wcielić się w rody magnackie i bronić granic przed zagrożeniami zewnętrznymi (Krzyżacy, potop szwedzki, najazdy tureckie), rozwijać nasze latyfundia, łożyć na edukację i dążyć do zdobycia wiecznej chwały. Na pierwszy rzut oka mamy tu do czynienia z grą kooperacyjną, w której los państwa zależy od naszych zdolności do współpracy z innymi magnatami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by, wzorując się na swoich historycznych odpowiednikach, przedkładać interesy własnego rodu i swoich włości nad interesy państwa. Tylko od nas zależy, czy Polska padnie łupem zaborców, czy też wejdzie w wiek XVIII silna i zjednoczona.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
‹War of the Ring Second Edition›
‹War of the Ring Second Edition›
War of the Ring
Spośród wielu gier opartych na „Władcy Pierścieni” „War of the Ring” wyróżnia się niecodziennym połączeniem wątku wyprawy pierścienia z wojennym aspektem walki dobra ze złem w Śródziemiu. Jeden z graczy staje po stronie sił dobra i otrzymuje możliwość kierowania drużyną bohaterów oraz gromadzenia pod swoimi sztandarami armii, które uderzą na Mordor. Drugi z grających dostaje możliwość wcielenia się w Saurona i rzucania do walki niewyczerpanych zastępów wojowników, których jedynym celem jest opóźnić wędrówkę Froda i jego drużyny.
Kup w Rebel.pl.
‹Bitwy Westeros›
‹Bitwy Westeros›
Bitwy Westeros
Nie jest to pierwsza gra planszowa osadzona w uniwersum „Pieśni Lodu i Ognia” Martina, ale w przeciwieństwie do swojego poprzednika koncentruje się na militarnych konfliktach znanych nam z kart powieści. Tym razem przyjdzie nam dowodzić zakutymi w stal rycerzami, piechurami i innymi wojskami rodów Starków lub Lannisterów w ich brutalnych bojach o honor i sławę. Heksy terenu ustawiane na planszy pozwalają nie tylko na przygotowanie przedstawionych scenariuszy, ale także na tworzenie swoich własnych bitew. Mimo że gra do pewnego stopnia oparta jest na mechanizmie znanym z serii „BattleLore”, wprowadza wiele nowych rozwiązań strategicznych. Warto też zauważyć, że rozgrywka w „Bitwy Westeros” jest dość krótka w porównaniu z innymi tytułami w tym zestawieniu i trwa około jednej godziny.
Kup w Rebel.pl.
‹Imperial 2030›
‹Imperial 2030›
Imperial 2030
W tej grze naprawdę można poczuć, czym jest prawdziwa władza. „Imperial 2030” przenosi nas w niedaleką przyszłość, gdzie prym na świecie wiedzie sześć potęg gospodarczych: USA, Rosja, Unia Europejska, Chiny, Brazylia i Indie. Gracze wcielają się w inwestorów, którzy wspierając rządy różnych państw, będą starali się uzyskać z tego jak najwięcej dywidend. Rozwój przemysłu, wyścig zbrojeń, zajmowanie nowych terenów. Decyzje polityczne o globalnym zasięgu. Równoczesne wspieranie dwóch wrogich nacji? Sentymentów brak, gdy w grę wchodzą pieniądze. Niewyobrażalne pieniądze.
Kup w Rebel.pl.



Tytuł: Posiadłość Szaleństwa
Tytuł oryginalny: Mansions of Madness
Wydawca: Galakta
Info: 2-5 graczy, od 13 lat
Data produkcji: 21 lipca 2011
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Tide of Iron
Wydawca: FFG
Info: 2-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: 2007
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Twilight Imperium Third Edition
Wydawca: FFG
Info: 3-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: 2005
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Cywilizacja: Poprzez wieki
Tytuł oryginalny: Through the Ages
Producent: Czech Board Games
Wydawca: Portal, Rebel.pl
EAN: 8595558300464
Info: 2-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: 15 grudnia 2009
Wyszukaj w
:
Rebel.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Ora et Labora
Producent: Z-Man Games
Wydawca: Lacerta
EAN: 5908445421150
Info: 1-4 graczy, od 10 lat
Data produkcji: listopad 2011
Wyszukaj w
:
Rebel.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Gettysburg
Info: 2 graczy, od 13 lat
Data produkcji: 2010
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Boże igrzysko
Wydawca: Phalanx Games
EAN: 5900741508016
Info: 3-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: 2010
Wyszukaj w
:
Rebel.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: War of the Ring Second Edition
Info: 2-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: styczeń 2012
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Bitwy Westeros
Tytuł oryginalny: Battles of Westeros
Producent: FFG
Wydawca: Galakta
Info: 2 graczy
Data produkcji: listopad 2010
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie

Tytuł: Imperial 2030
Autor: Mac Gerdts
Wydawca: Rio Grande Games
Info: 2-4 graczy, od 12 lat
Data produkcji: 2009
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie
powrót; do indeksunastwpna strona

123
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.