powrót; do indeksunastwpna strona

nr 5 (CXVII)
czerwiec 2012

Gwiazdy od gwiazd
Miike Snow ‹Happy To You›
Produkowali z powodzeniem przeboje dla Madonny, Britney Spears oraz Kylie Minogue. Kiedy wreszcie zdecydowali się pracować na własny rachunek, okazało się, że na tworzeniu nieszablonowego popu znają się jak mało kto. Niedawno nagrali swój drugi studyjny krążek, który zatytułowali „Happy To You”.
ZawartoB;k ekstraktu: 80%
‹Happy To You›
‹Happy To You›
Grupa skrywająca się pod nazwą Miike Snow zadebiutowała oficjalnym albumem w 2009 roku. Na ówczesnym „Miike Snow” znalazły się takie hity jak „Animal” czy „A Horse Is Not A Home”. Niemal wszystkie zamieszczone na płycie numery łączyły w sobie bujające elektroniczne beaty (choćby w porywającym „In Search Of”) z popową melodyjnością i przebojowością. I choć album sprzed trzech lat ma kilka słabszych momentów, to słuszny jest wniosek, że już wtedy Christian Karlsson, Pontus Winnberg i Andrew Wyatt znali sekret konstruowania znakomicie wyważonych i chwytliwych kompozycji, potwierdzających, że piosenki władające popularnymi radiowymi notowaniami nie muszą być wcale proste, banalne i aranżowane w schematyczny sposób. A co najlepsze, na wydanym w marcu bieżącego roku „Happy To You” muzykom udało się zredukować mniej wciągające punkty praktycznie do jednego tracka.
Tą czarną owcą jest otwierające całość, przydługie intro – „Enter The Jokers Lair”. Gdyby jeszcze trwało niewiele więcej niż minutę, to być może nie wywoływałoby takiej irytacji i rozdrażnienia (spowodowanych także nadmiernym nagromadzeniem „plusków” i elektronicznych efektów). Z drugiej strony weźmy na tapetę pierwszy singiel – „Paddling Out”, który w eter wypuszczono na początku roku. To pełnokrwisty, żywiołowy parkietowy killer: z porywającymi klawiszami i dobrym wokalem. Dorzućmy do niego opublikowany z dużym wyprzedzeniem „Devil’s Work” – też przyjemnie bujający, ze słyszalnymi instrumentami dętymi, ale nadal z wyeksponowanymi klawiszami; i już powinniśmy być bliscy pewności, że to album wyjątkowy i niecodziennie przykuwający uwagę słuchacza. Zagłębienie się w pozostałe siedem utworów tylko to wrażenie umacnia, bowiem playlista „Happy To You” zbudowana jest konsekwentnie z rytmicznych, różnorodnych i za każdym razem pobudzających brzmień. Brzmień złożonych z głębokich i wibrujących basów („Vase”), innym razem z płynących, rozmytych i opartych na wysokich tonach efektów („God Help This Divorce”) czy znowu ze zmierzających bardziej w indierockową stronę wariacji („Archipelago”). Co więcej, wskazać należy jeszcze jednego kandydata na hit z prawdziwego zdarzenia – „Pretender”. W jego przypadku przyciąga nie tylko rozbudowana warstwa muzyczna, ale też ciekawie poprowadzony wokal. A skoro o głosach mowa, to na koniec przywołajmy „Black Tin Box”, w którym usłyszeć można również świetną Lykke Li oraz odrobinę dźwięków wygenerowanych przy użyciu instrumentów smyczkowych.
Intrygujące, że Miike Snow stworzyli płytę wykorzystującą solidną liczbę instrumentów i często nieco zwariowane dźwięki, a mimo to niepowodującą przesycenia i zmęczenia tego typu graniem. Oczywiście na „Happy To You” nie składają się same galopujące hity, ale właśnie tym bardziej wydawnictwo warte jest docenienia. Ponieważ przy pewnym wyważeniu i stylowej zabawie, w większości syntetycznymi dźwiękami, Szwedom udało się dostarczyć odbiorcom produkt kompletny i elektryzujący od (no niemal) początku do samego końca.



Tytuł: Happy To You
Wykonawca / Kompozytor: Miike Snow
Wydawca: Sony BMG
Nośnik: CD
Data wydania: 19 marca 2012
Gatunek: elektronika, pop, rock
EAN: 886978592422
Wyszukaj w: Wysylkowa.pl
Wyszukaj w: Kumiko.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie
Utwory
CD1
1) Enter The Jokers Lair
2) The Wave
3) Devil’s Work
4) Vase
5) God Help This Divorce
6) Bavarian #1 [Say You Will]
7) Pretender
8) Archipelago
9) Black Tin Box
10) Paddling Out
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

144
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.