„Ubik” był uniwersalnym środkiem na wszystko – czyzby uczestnicy naszej zabawy uznali go również za remedium na upał? Za powieścią Philipa K. Dicka na podium uplasowały się „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa i „Król Bólu” Jacka Dukaja. Kolejna lista propozycji do głosowania pojawi się ww wtorek 10 lipca. A oto oficjalne wyniki dwudziestego drugiego notowania Listy Przebojów Książkowych. W nawiasach po tytule – ilość miesięcy na naszej liście i awans/spadek na liście. W poczekalni (miejsca 17–30) kursywą oznaczone są pozycje wypadające z listy.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
„Wewnątrz świata rażonego obłędem, w którym konwulsjom podlega nawet chronologia zajść, normalność zachowują już tylko ludzie. Dick poddaje ich więc ciśnieniu przeraźliwej próby i w jego fantastycznym eksperymencie niefantastyczna pozostaje tylko psychologia bohaterów. Walczą oni do końca, stoicko i zajadle, z nacierającym zewsząd chaosem, którego źródła są właściwie niedocieczone… osobowości Dickowych światów biorą się zwlaszcza stąd, ze dogłębnemurozszczepieniu p powieleniu ulega w nich – jawa… Końcowy efekt jest zawsze taki sam: rozróżnienie między jawą a zwidem okazuje się niemożliwością. – z posłowia Stanisława Lema do pierwszego wydania Ubika.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Szatan odwiedzający Moskwę w latach 30. XX wieku, pisarz nazywany Mistrzem i jego miłość do Małgorzaty Nikołajewny oraz spotkanie Piłata i Jezusa, nazywanego tu Jeszuą. Oto jedno z największych osiągnięć literatury światowej. Powieść spisana w czasach największego ucisku władzy stalinowskiej daje czytelnikowi niezwykły wgląd w sferę pojęcia ludzkiej wolności – przede wszystkim artystycznej i religijnej. Do samego końca poprawiana przez autora, wydana dopiero 26 lat po jego śmierci, uznawana za bluźnierczą – wtedy, w ZSRR – wobec ustroju, teraz zaś – ze względu na tak zwane „rozdziały Piłata – wobec religii, książka dzięki ogromnej popularności zyskała sobie natychmiastowy sukces i gwarancję trwania w świadomości czytelniczej po wsze czasy.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Wszyscy przecież czujemy koniec czasów człowieka. Czujemy, że usuwa się nam ziemia spod nóg; na czymś stać trzeba, więc budujemy rusztowania; ale im my wyżej, tym one chybotliwsze; im my potężniejsi, tym one wątlejsze. Wszystko się wali. Przyszłość retro, futurystyczna przeszłość, inna współczesność – i inna literatura o przyszłości. W tej obszernej kolekcji prozy Dukaj jak zawsze oczarowuje: pomysłem, rozmachem kreacji, nowatorską formą, kompozycyjną precyzją i pytaniami, których postawienie nie przyszłoby nam do głowy. Jak bardzo jesteś w stanie zbliżyć się do drugiego człowieka? Wejdziesz mu do głowy? Poznasz myśli? Poznasz uczucia? Nigdy. Ciało to detal; to czy tamto, bez znaczenia. Ale wstyd ciała, ale bariera nagości, fizycznej i psychicznej, bariera zażenowania, lęku przed odsłonięciem, przed opuszczeniem maski – ona oddziela sytuacje konwencjonalne od sytuacji intymności. Ten ból, który czasami nazywamy wstydem, czasami zdradą, czasami upokorzeniem, ten ból nie jest więzieniem, z którego za wszelką cenę musisz się wyrwać – on jest pierwszym warunkiem intymności.
4. George R.R. Martin ‹Gra o tron› (14) (−3) 5. Stephen King ‹Dallas ‘63› (8) (0) 6. Stanisław Lem ‹Bajki robotów› (4) (+6) 7. Ray Bradbury ‹451° Fahrenheita› (2) (+8) 8. Philip K. Dick ‹Człowiek z Wysokiego Zamku› (11) (−6) 9. Terry Pratchett ‹Niuch› (3) (−6) 10. Umberto Eco ‹Imię róży› (11) (+1) 11. Peter Watts ‹Ślepowidzenie› (13) (−3) 12. Joe Abercrombie ‹Bohaterowie› (2) (+2) 13. Edgar Allan Poe ‹Wybór opowiadań› (2) (+6) 14. (ex aequo) Jarosław Grzędowicz ‹Pan Lodowego Ogrodu. Tom I› (1) (–) 14. (ex aequo) Umberto Eco ‹Cmentarz w Pradze› (8) (−5) 14. (ex aequo) Neil Gaiman ‹Nigdziebądź› (2) (+2)
17. ‹Rakietowe szlaki. Tom 5› (2) (+4) 18. Suzanne Collins ‹Igrzyska śmierci› (3) (−5) 19. Robert M. Wegner ‹Niebo ze stali. Opowieści z meekhańskiego pogranicza› (4) (−12) 20. Robert M. Wegner ‹Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ – Południe› (4) (−5) 21. Jakub Ćwiek ‹Kłamca› (2) (−3) 22. Stephen King ‹Mroczna połowa› (1) (–) 23. Joe Haldeman ‹Wieczna wojna› (1) (–) 24. Guy Gavriel Kay ‹Fionawarski gobelin› (1) (–) 25. Robert E. Howard ‹Conan Barbarzyńca› (2) (+2) 26. Kurt Vonnegut ‹Popatrz na ptaszka› (1) (–) 27. Vladimir Nabokov ‹Lolita› (1) (–) 28. Andrzej Sapkowski ‹Maladie i inne opowiadania› (2) (−2) 29. Bolesław Leśmian ‹Baśnie i inne utwory prozą› (1) (–) 30. Jarosław Grzędowicz ‹Pan Lodowego Ogrodu. Tom II› (1) (–) Ciekawostki: - Najwyżej notowana nowość – Edgar Allan Poe ‹Wybór opowiadań› (13 miejsce)
- Najwyżej notowana nowość, która weszła na listę z pominięciem poczekalni – Jarosław Grzędowicz ‹Pan Lodowego Ogrodu. Tom I› (14 miejsce)
- Liczba nowych pozycji w pierwszej szestnastce – 2 (1, jeśli nie wliczamy awansów z poczekalni)
- Liczba pozycji na liście, które awansowały tam z poczekalni – 1
- Liczba pozycji w poczekalni przechodzących do propozycji na lipiec – 7
- Największy skok w ramach listy – Ray Bradbury ‹451° Fahrenheita› (8 miejsc w górę)
- Największy spadek na liście – Robert M. Wegner ‹Niebo ze stali. Opowieści z meekhańskiego pogranicza› (12 miejsc w dół)
- Najdłużej na liście (po raz 19) – Jacek Dukaj ‹Król Bólu›.
Tytuł: Ubik Tytuł oryginalny: Ubik Data wydania: 17 maja 2011 ISBN: 978-83-7510-523-0 Format: 304s. 150×225mm; oprawa twarda Cena: 45,90
Tytuł: Mistrz i Małgorzata Tytuł oryginalny: Мастер и Маргарита Data wydania: 10 kwietnia 2012 ISBN: 978-83-7510-854-5 Format: 528s. 128×197mm; oprawa twarda
Tytuł: Król Bólu Data wydania: 25 listopada 2010 ISBN: 978-83-08045-37-4 Format: 824s. 145×205mm; oprawa twarda Cena: 59,90 Gatunek: fantastyka |