powrót; do indeksunastwpna strona

nr 7 (CXIX)
wrzesień 2012

Mad? Madder? Madagaskar!
Eric Darnell ‹Madagaskar 3›
Po rozczarowującej (wg niżej podpisanego) kontynuacji „Madagaskaru” perspektywa kolejnej odsłony tego animowanego cyklu budziła (u niżej podpisanego) mieszane uczucia. Ale jednak udało się! „Madagaskar 3” porzuca „dwójkę”, jakby jej nie było i oddala się w kierunku bajecznie kolorowej, szaleńczo energetycznej i wariacko uroczej opowieści o cyrku, jakiego świat nie widział.
ZawartoB;k ekstraktu: 80%
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Szajka pingwinów udała się do Monte Carlo celem zdobycia funduszy na podróż do Nowego Jorku. Jednak na horyzoncie zbyt długo nie pojawia się zarys powracającego małpolotu, a lew Alex bardzo nie chce zestarzeć się u podnóża Kilimandżaro, kiedy może jeść steki w swej naturalnej niszy ekologicznej: w cichej scenerii centralnego Manhattanu. Gloria, Melman, Marty i Alex ponownie wyruszają więc w nieznane. Pierwszy przystanek: Europa. Oczywiście król Julian z podnóżkami nie zostaje daleko w tyle. Niestety, Europa to nie Afryka – tutaj służby ochrony zwierząt chronią PRZED zwierzętami, a francuska kapitan Chantel Dubois swoją pracę bierze bardzo poważnie. Aby uwiarygodnić swój pobyt w wędrownej trupie artystów, zwierzęta z nowojorskiego zoo będą musiały odstawić niezły cyrk.
Ogólny zarys filmu jest oczywiście przewidywalny – wątpiący odzyska nadzieję, nieśmiały w spełnionym marzeniu odnajdzie swój cel, przyjaźń i lojalność zwrócą się z nawiązką, a Witalij mówi z ciężkim, rosyjskim akcentem. Ale w jakim stylu to się odbędzie – to już inna kwestia. „Madagaskar 3” osiągnął to, co jest udziałem niewielu kontynuacji – jest lepszy od poprzednika, a kto wie, czy nie lepszy od oryginału (do którego pod koniec w zgrabny sposób nawiązuje). Każda z postaci dostaje swoją porcję ekranowego czasu – zakochany Julian, cyrkowy weteran tygrys Witalij czy tragikomiczny Stefano – chociaż podobnie jak wcześniej to lew Alex jest głównym protagonistą, to on uruchamia całą akcję i to na nim skupia się polowanie kapitan Dubois, to on wreszcie musi sprawić, by zrezygnowana i pozbawiona złudzeń ekipa cyrkowców wybiła się z rutyny i dała show. Film olśniewa kolorami – dzięki scenom z londyńskiego spektaklu cyrku Zaragoza można uwierzyć, że cyrk może być przedstawieniem w stylu „światło i dźwięk” (przynajmniej taki animowany cyrk…). Do tego perfekcyjnie użyta piosenka Katy Perry „Firework” i niejedna łezka zakręci się w oku. „Madagaskarowi 3” udaje się utrzymać równowagę między aspektami komicznymi i poważnymi; udaje się także dać coś dorosłym – mrugnięcie okiem i nawiązania do filmów takich, jak „Matrix” czy filmy „heistowe” (zastanawia tylko, czy nawiązaniem do czegoś jest scena z królem Julianem na audiencji u papieża…). Tylko co ekipa z Madagaskaru zrobi w następnym filmie?



Tytuł: Madagaskar 3
Tytuł oryginalny: Madagascar 3: Europe’s Most Wanted
Dystrybutor: UIP
Data premiery: 3 sierpnia 2012
Reżyseria: Eric Darnell
Scenariusz (film): Noah Baumbach
Muzyka: Hans Zimmer
Rok produkcji: 2012
Kraj produkcji: USA
Cykl: Madagaskar
Gatunek: animacja
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w: Kulturowskazie
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

54
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.