powrót; do indeksunastwpna strona

nr 4 (CXXXVI)
maj 2014

Chaps #499: Złużba nie drużba #1
Samotność w sieci hipermarketów…
Ciekawostka:
Historia kuponów sięga końca XIX wieku. Wtedy to w ramach promocji zaczęto umieszczać w gazetach i wysyłać do potencjalnych klientów kupony na darmową Coca-Colę. Szacuje się, że dzięki tej rewolucyjnej strategii co dziewiąty Amerykanin spróbował napoju. W 1909 C.W.Post wprowadził kupony jednocentowe na płatki śniadaniowe swojej produkcji. Jednak prawdziwy boom kuponowy rozpoczął się w czasach wielkiego kryzysu. W latach 40. ubiegłego wieku wielkie sieci handlowe upowszechniły je celem zdominowania rynku i zmarginalizowania małych sklepów. Współcześnie zaś tylko w roku 2011 dzięki różnego rodzaju kuponom – oferującym produkty za darmo, ze zniżką, z darmową wysyłką, dwa produkty w cenie jednego – Amerykanie zaoszczędzili 4,6 miliarda dolarów.
powrót; do indeksunastwpna strona

79
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.