Matematyka na polu walki! Geometria na pierwszej linii frontu!  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Ciekawostka: W klasycznych planszowych grach strategicznych stosowano pierwotnie pola kwadratowe. W takim układzie miniaturowe reprezentacje całych jednostek przesuwano na sąsiednie pola po linii prostej (na pole współdzielące krawędź) lub po przekątnej (na pole współdzielące jedynie róg). Druga edycja gry planszowej Gettysburg, wydanej w 1961 przez Avalon Hill, spopularyzowała model heksagonalny – w którym plansza podzielona była na przylegające do siebie pola sześciokątne. Mimo zalet – jak choćby tej, że odległości między środkami wszystkich sąsiadujących pól są równe – ma także wady: brak możliwości poruszania się na wschód i zachód po linii prostej. Dlatego też nie wyparł systemu czworokątnego całkowicie – i również współcześnie w grach spotyka się obydwa. Popularny cykl gier komputerowych Civilization dopiero w piątej odsłonie użył mapy heksagonalnej. |