Zbliżająca się wielkimi krokami premiera najnowszej ekranizacji „Diuny” Franka Herberta związana jest z całym szeregiem innych publikacji związanych z tym uniwersum. „Wormsign”, przygoda startowa do nowego systemu „Dune: Adventures in the Imperium”, jest jedną z nich.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Przygotowana przez Modiphius „Dune: Adventures in the Imperium” opiera się na ich sztandarowej mechanice 2d20, wcześniej wykorzystanej także w takich systemach jak Conan czy Mutant Chronicles. „Wormsign” stanowi jednocześnie wprowadzenie w pewne podstawy tych reguł oraz przygodę, która pozwoli graczom zastosować poznane zasady w praktyce. Nie powinniśmy jednak liczyć na bardziej szczegółowe wprowadzenie do samego świata Diuny – w tym wypadku twórcy zakładają, że sami odrobimy pracę domową. Co ciekawe, do dyspozycji dostajemy wszystkie możliwe archetypy bohaterów, od mentanta po nowicjuszkę Bene Gesserit. Oczywiście mamy tu do czynienia jedynie z początkującymi przedstawicielami swoich profesji, jednak ich obecność w szeregach sług Atrydów może nieco dziwić; szczególnie w świetle wiedzy, jaką wynieść mogliśmy z samej „Diuny”. Ten zabieg jest jednak w pełni uzasadniony – w końcu granie niczym niewyróżniającymi się ludźmi (choć technicznie możliwe, vide archetyp przemytnika) odbiera sporo frajdy z erpegowania. Nie ma co oczekiwać po samej przygodzie wielkich fajerwerków – na pewno nie należy do tych, w których bohaterowie zmieniają losy świata. To raczej niewielki epizod, który daje szansę na bliższe zapoznanie się ze światem i regułami. Jest Diuna, są przemytnicy, są wrogowie, jest tytułowy czerw pustyni, są Fremeni – wszystko, czego moglibyśmy się spodziewać po przygodzie na Arrakis.
Tytuł: Wormsign Quickstart Guide Data produkcji: 28 maja 2021 Info: 32s. |