powrót; do indeksunastwpna strona

nr 08 (CCX)
październik 2021

Aby wysiłek przyniósł owoce
Kindra Hall ‹Potęga opowieści›
„Potęga opowieści” pokazuje nam, jak wielkie znaczenie ma w biznesie odpowiednia historia. Poprawia wyniki sprzedaży, integruje pracowników, buduje prestiż marki i dodaje wiarygodności. Nie masz firmy? Nie szkodzi. Ta publikacja przyda się także wszystkim potencjalnym klientom, aby dostrzegli, kto i jak skłania ich do zakupów.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Amerykanka Kindra Hall od długiego czasu zajmuje się rolą strategicznych opowieści w biznesie. Prowadzi szkolenia, wykłady, doradza wiodącym firmom. „Potęga opowieści” jest sumą jej dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.
Mamy idealny produkt i wspaniale opracowany plan jego sprzedaży. Rozpoczynamy kampanię reklamową. Powinno się udać! Tymczasem osoby odpowiedzialne za sprzedaż, zaabsorbowane statystykami, strategiami, kanałami dotarcia w pewnym momencie zauważają, że czegoś istotnego brakuje. Nie ma spoiwa, kanału autentycznego porozumienia z klientami i czegoś, co wyróżni markę od mnóstwa podobnych podmiotów.
Autorka przekonuje nas w swojej książce, że tę rolę spełnia opowieść – ale warunkiem jest, żeby była dobrze dobrana i opowiedziana. Przykuwająca uwagę, wybrzmiewająca w odpowiednim czasie i miejscu. Sprawiająca wrażenie, że rozmawiamy z ludźmi, a nie tylko mówimy do nich. Tego rodzaju nawiązanie kontaktu z klientami Kindra Hall nazywa „budowaniem mostów”.
Autorka przytacza wiele ciekawych przykładów (i antyprzykładów), pozwalając nam dostrzec ogromny potencjał tkwiący w opowieści. Przekonuje, że ma to swoje pokrycie w wiedzy z zakresu psychologii i medycyny: neurologii, a nawet endokrynologii (hormony!), o czym Kindra Hall też ciekawie potrafi pisać. Jako zaletę jej książki postrzegam to, że nie koncentruje się ona na agresywnym i mającym znamiona przemocy „chwytaniu” klientów za wszelką cenę. Nacisk położony jest tu raczej na to, jak działać, by nie zmarnować wysiłków osób odpowiedzialnych za marketing czy PR i jak sprawić, aby ich wysiłek przyniósł owoce.
„Potęga opowieści” jest tylko do pewnego stopnia poradnikiem dla ludzi z branży. Wiele ciekawych i przystępnie podanych (bez biznesowego żargonu) informacji odkryją tu również czytelnicy, którzy pozostają wyłącznie klientami. Warto być świadomym metod wywierania na kupujących wpływu. Można poznać ciekawe mechanizmy konstruowania historii przydatnych firmom w działaniach marketingowych i promowania wizerunku. Dowiemy się, że opowieści przykuwają uwagę, nadają sens znaczeniom i budują więzi międzyludzkie oparte na zaufaniu. „Sam fakt, że to właśnie gatunek homo sapiens wygrał ewolucyjny wyścig o dalsze istnienie, wynika bezpośrednio z tego, że posiedliśmy umiejętność opowiadania”, zauważa Kindra Hall.
Osoby zawodowo zajmujące się biznesem znajdą tu ściśle usystematyzowane wskazówki, jak stworzyć świetną opowieść (liczą się między innymi rozpoznawalne postacie i prawdziwe emocje) i o czym opowiedzieć. Inne cele i funkcje ma historia o produkcie, jeszcze inne – o założycielu, idei firmy czy o zadowolonym kliencie. Ważne jest też, kto jest odbiorcą i kto opowiada. Gdy wszystkie te składniki zostaną optymalnie połączone – otrzymamy potężne i pomocne narzędzie, które może pozytywnie wpłynąć na sukces przedsięwzięcia.



Tytuł: Potęga opowieści
Tytuł oryginalny: Stories That Stick
Data wydania: 12 lipca 2021
Przekład: Alicja Laskowska
Wydawca: Aktywa
ISBN: 978-83-960324-2-3
Format: 424s. 145×205mm
Cena: 49,90
Gatunek: non-fiction
Zobacz w:
powrót; do indeksunastwpna strona

22
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.