Zyskany dzięki ukończeniu kolejnej gry czas Usagi i Arisu postanawiają przeznaczyć na odszukanie tajemniczej Plaży. W tym celu obserwują osoby uczestniczące w różnych rozgrywkach i w końcu wpadają na trop mogący doprowadzić ich do poszukiwanego miejsca. Szkopuł tkwi w tym, że znajdą tam niekoniecznie to, czego się spodziewają.  |  | ‹Alice in Borderland›
|
Okazuje się, że Plaża to w istocie luksusowy kompleks hotelowy, w którym najwyraźniej zgromadziło się całkiem sporo osób. Co istotne – w odróżnieniu od innych budynków w Tokio – wciąż jest tam prąd. Zanim jednak para głównych bohaterów podejmie decyzję, co robić dalej, zostanie pozbawiona jakiegokolwiek wyboru. Trudno przecież sprzeciwiać się rozmówcy, kiedy jest się przywiązanym do krzesła… Wkrótce będący przywódcą tamtejszej społeczności Kapelusznik wyjaśnia uwięzionym, jakie reguły panują w tym miejscu. Otóż zdobyte przez wszystkich graczy karty stanowią wspólną własność, ale za to w czasie między rozgrywkami mogą korzystać z wszelkich dostępnych tutaj rozrywek – taka jedna wielka impreza, przerywana w momencie, gdy trzeba udać się na kolejną grę. Oczywiście razem z Usagi i Arisu zastanawiamy się, czy prawdziwa jest przedstawiona przez Kapelusznika teoria, że w momencie kiedy uda się zgromadzić całą talie kart, jedna osoba będzie mogła powrócić do rzeczywistego świata. Inną sprawą jest natomiast to, że para bohaterów i tak musi pozostać na Plaży, bo zdrada jest tutaj karana śmiercią. Pozytywną wiadomością jest jednak to, że przyniesione przez nich karty mogą im zapewnić tutaj całkiem niezły status. Wkrótce jesteśmy świadkami pierwszego zbiorowego wyruszenia na areny rozgrywek. Mieszkańcy Plaży dostają indywidualne przydziały i w efekcie Usagi i Arisu udają się w różne miejsca. Zasadniczo członkowie społeczności się wspierają, bo w końcu chodzi o zdobycie jak największej liczby brakujących kart. Obserwujemy więc migawki z różnych gier, ale najważniejsza jest oczywiście ta, w której uczestniczy Arisu. Okazuje się bowiem, że towarzysząca mu Ann przy tej okazji poddaje go testowi, sprawdzając jego zdolność logicznego myślenia i podejmowania decyzji, aby stwierdzić, czy zasługuje on na dołączenie do kierownictwa Plaży. Później przekonamy się też, że władza Kapelusznika wcale nie jest tak nieograniczona, jak początkowo mogło się wydawać. Bez wątpienia silną pozycję ma tutaj bowiem również przywódca frakcji militarnej Aguni, który uczestniczył wcześniej w jednej z gier wspólnie z Arisu, Karube i Usagi. Pamiętamy, że w tamtej rozgrywce wyróżnił się Chishiya, który teraz najwyraźniej ma jakieś własne plany odnośnie Arisu. Z kolei w trakcie narady kierownictwa dowiadujemy się, że – poza figurami, które dotychczas nigdy się nie pojawiły, wiec może nie są też w ogóle potrzebne – do zebrania talii brakuje jedynie jednej karty. Problem w tym, że zdobycie dziesiątki kier z pewnością nie będzie proste, bo wiadomo przecież, jak wiele kosztowało głównego bohatera zdobycie siódemki w tym kolorze. Na domiar złego Kapelusznik też wkrótce musi odnowić ważność swojej wizy, a pod jego nieobecność na Plaży może się sporo wydarzyć. W kolejnych odcinkach emocji więc z pewnością nie zabraknie.
Tytuł: Alice in Borderland Rok produkcji: 2020 Kraj produkcji: Japonia Liczba odcinków: 8 Gatunek: SF, thriller Ekstrakt: 80% |