W głosowaniu na komiks roku 2021 czytelnicy Esesnji przyznali tytuł najlepszego albumowi „Dom” Paco Roki, wydanemu przez Kulturę Gniewu. Poniżej pierwsza dziesiątka głosowania.  | ‹Dom›
|
Piękna, skromna lecz wielowymiarowa historia. Komiks opowiada o trojgu rodzeństwa, które wraca do swego rodzinnego domu po śmierci ich ojca, by zrobić tam porządki i być może przygotować do sprzedaży. Miejsce budzi w nich wiele wspomnień, każąc spojrzeć na nowo na swe dzieciństwo i rodzinne więzy. Nieskomplikowana, ale bardzo ładna strona graficzna, niby prosty, ale wielowarstwowy, przepełniony retrospekcjami scenariusz, prawdziwe emocje, uniwersalna tematyka, ale w bardzo osobistym spojrzeniu czynią z „Domu” dzieło naprawdę wyjątkowe.  | ‹Kajko i Kokosz – Złota Kolekcja #1›
|
W naszych corocznym plebiscycie kierujemy się zasadą, że nie umieszczamy w nim wznowień. W przypadku tego albumu zrobiliśmy wyjątek, przede wszystkim ze względu na bogactwo materiałów dodatkowych. A swoją drogą, w tym wydaniu znajdziecie także niepublikowane nigdy w wersjach albumowych kadry i całe strony.  | ‹Emilka Sza - Jak wiele to „nic”?›
|
Czy można stworzyć ciekawy komiks o niewidomej dziewczynce i jej koleżance, będącej mimem? Maciej Kur i Magdalena Kania udowodnili, że można i to jeszcze jak można. „Emilka Sza” jest kolejnym przykładem, że w Polsce powstaję ciekawe i oryginalne historyjki obrazkowe.  | ‹Szeryf Babilonu›
|
A oto kolejne dzieło duetu Tom King, Mitch Gerads. „Szeryf Babilonu” nie jest tak dobry jak „Mister Miracle”, ale ma wszystko, aby stanąć w szranki o tytuł najlepszego komiksu roku 2021. Przeznaczony jest oczywiście tylko dla dorosłych. Jest brutalny, dosadny, krwawy – ale i inteligentny, pasjonujący oraz prawdziwie wstrząsający. King/Gerads to uznana marka – panowie poruszają się swobodnie zarówno w świecie superbohaterów jak i poza nim.  | ‹Blacksad #6: Upadek cz.I›
|
Kolejny tom przygód kociego detektywa (ale czytać można nie znając poprzednich) jest jak zwykle perfekcyjnie narysowany i jak zwykle pokazuje w tle realne zdarzenia z powojennych Stanów Zjednoczonych: od epidemii polio, przez niszczenie transportu miejskiego aż po plenerowe spektakle teatralne. Te ostatnie w tajemniczy sposób łączą się z pierwszoplanowym wątkiem, czyli morderstwem przewodniczącego związku zawodowego budowniczych metra. Lektura obowiązkowa nie tylko dla wielbicieli kryminałów w klimatach noir, ale dla każdego miłośnika dobrego komiksu.  | ‹Katedra Otchłani #1: Ewangelia z Ariathii/Gildia asasynów.›
|
Lektura „Katedry Otchłani” potrafi zająć dłuższą chwilę. Po prostu niekiedy trzeba wręcz nacieszyć oko pracami francuskiego rysownika Sébastiena Greniera, zatrzymując się na dłużej, zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z monumentalnymi, dwustronicowymi pracami. Strzałem w dziesiątkę było to, że wydawnictwo Lost In Time zdecydowało się wydać tę pozycję w powiększonym formacie. Może i jest on mniej poręczny, ale dzięki temu można w pełni docenić wizualny rozmach przesyconych szczegółami prac.  | ‹The Spectacular Spider-Man›
|
Klasyk. J.M. DeMatteis i Sal Buscema przedstawili Spider-Mana w nieco innym wydaniu niż rządzący i dzielący w latach dziewięćdziesiątych Todd McFarlane. Położyli o wiele większy nacisk na psychologiczną warstwę postaci – nie tylko samego Pająka, ale i jego wrogów. Sęp, Puma, Zielony Goblin i jeszcze kilku innych marvelowskich złoli zostało przedstawionych jak moralnie niejednoznaczne i wewnętrzne skonfliktowane postacie. Znakomita rzecz – nie do przeoczenia przez fanów „TM-Semic”.  | ‹Do ostatniego›
|
Jest coś w tym, że frankofońskich twórców komiksowych od dawna tematyka Dzikiego Zachodu. „Do ostatniego” to kolejna taka produkcja i trzeba przyznać, że wygląda ciekawie, trochę w duch „Bez przebaczenia” Eastwooda”.  | ‹Jeśli zrobisz to teraz, to co będzie zaraz?›
|
Rozpisana na pięć wątków, przepełniona czarnym humorem, zaskakująca opowieść o przewrotności losu w stylu „Magnolii” Paula Thomasa Andersona. Rzecz więc może nie niespotykana, ale jednak w historii polskiego komiksu dosyć wyjątkowa. Misterna konstrukcja scenariusza, niebanalna grafika, oryginalne kadrowanie, jeden z ciekawszych polskich komiksów ostatnich lat.  | ‹Shankar #1›
|
„Shankar” to wielowymiarowa opowieść o losach mitycznego bohatera, który przemierza świat, szukając prawdy o sobie samym. Bez wątpienia Eduardo Mazzitelli gra w tej samej, najwyższej lidze, nieosiągalnej dla większości komiksowych scenarzystów. Umiejętność czerpania z mitów, baśni, legend oraz współczesnej kultury popularnej i literatury czyni z jego dzieła, opowieść absolutnie wyjątkową.
Tytuł: Dom Tytuł oryginalny: La casa Data wydania: 21 czerwca 2021 ISBN: 978-83-66128-69-9 Format: 136s. 240x170 mm Cena: 69,90 Gatunek: obyczajowy
Tytuł: Kajko i Kokosz – Złota Kolekcja #1 Data wydania: 13 października 2021 ISBN: 9788328149823 Format: 160s. 216x285mm Cena: 99,99 Gatunek: humor / satyra
Tytuł: Emilka Sza - Jak wiele to „nic”? Data wydania: 13 października 2021 ISBN: 9788328160989 Format: 64s. 216x285 mm Cena: 34,99
Tytuł: Szeryf Babilonu Data wydania: 16 czerwca 2021 ISBN: 9788328160736 Format: 304s. 170x260mm Cena: 99,99 Gatunek: sensacja
Tytuł: Blacksad #6: Upadek cz.I Data wydania: 27 października 2021 ISBN: 9788328152120 Format: 64s. 235x310mm Cena: 49,99 Gatunek: kryminał
Tytuł: Katedra Otchłani #1: Ewangelia z Ariathii/Gildia asasynów. Data wydania: 18 sierpnia 2021 ISBN: 9788396146724 Format: 112s. 228x320 mm Cena: 89,99 Gatunek: fantasy
Tytuł: The Spectacular Spider-Man Data wydania: 3 września 2021 ISBN: 978-83-66589-54-4 Format: 584s. 180x275 mm Cena: 229,00 Gatunek: superhero
Tytuł: Do ostatniego Tytuł oryginalny: Jusqu'au dernier Data wydania: 25 sierpnia 2021 ISBN: 978-83-65465-62-7 Format: 80s. 215x290 mm Cena: 79,00 Gatunek: western
Tytuł: Jeśli zrobisz to teraz, to co będzie zaraz? Data wydania: 20 października 2021 ISBN: 9788366128750 Format: 246s. 165x230 mm Cena: 69,90 Gatunek: humor / satyra
Tytuł: Shankar #1 Data wydania: 24 czerwca 2021 ISBN: 9788396023421 Format: 312s. 215x290 mm Cena: 99,00 Gatunek: fantasy, superhero |