Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

G. Calvin Weston, Waldemar Knade
‹Metamorphosis›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMetamorphosis
Wykonawca / KompozytorG. Calvin Weston, Waldemar Knade
Data wydania2015
NośnikCD
Czas trwania47:01
Gatunekjazz, rock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
G. Calvin Weston, Waldemar Knade, Karol Korniluk, Michał Rybka, Jeffrey Krieger, Michał Kielak, Kuba Galiński
Utwory
CD1
1) Metamorphosis, Part I01:58
2) Shamman Dance04:06
3) Ghost Train01:35
4) Split Personality03:21
5) Dreaming03:37
6) Wah Wah Blues04:21
7) Transformation Zone – Drums Solo04:15
8) Keep Smiling03:55
9) Pleasure04:49
10) The Cathedral03:55
11) Incorrigible Dreamer03:29
12) Metamorphosis, Part II03:49
13) Metamorphosis, Part III03:46
Wyszukaj / Kup

Krótko o muzyce: Przeobrażenia artysty nad rzeką Brdą
[G. Calvin Weston, Waldemar Knade „Metamorphosis” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
To nie jest nowa płyta. Ale niesprawiedliwością byłoby, choćby kilka lat po wydaniu, nie odnotować jej obecności na rynku. Umknęła uwadze wielu krytyków, ponieważ opublikował ją własnym sumptem jeden z twórców – bydgoski altowiolinista Waldemar Knade. Drugim fundamentem kwartetu, jaki nagrał album „Metamorphosis”, jest natomiast amerykański bębniarz G.(rant) Calvin Weston.

Sebastian Chosiński

Krótko o muzyce: Przeobrażenia artysty nad rzeką Brdą
[G. Calvin Weston, Waldemar Knade „Metamorphosis” - recenzja]

To nie jest nowa płyta. Ale niesprawiedliwością byłoby, choćby kilka lat po wydaniu, nie odnotować jej obecności na rynku. Umknęła uwadze wielu krytyków, ponieważ opublikował ją własnym sumptem jeden z twórców – bydgoski altowiolinista Waldemar Knade. Drugim fundamentem kwartetu, jaki nagrał album „Metamorphosis”, jest natomiast amerykański bębniarz G.(rant) Calvin Weston.

G. Calvin Weston, Waldemar Knade
‹Metamorphosis›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMetamorphosis
Wykonawca / KompozytorG. Calvin Weston, Waldemar Knade
Data wydania2015
NośnikCD
Czas trwania47:01
Gatunekjazz, rock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
G. Calvin Weston, Waldemar Knade, Karol Korniluk, Michał Rybka, Jeffrey Krieger, Michał Kielak, Kuba Galiński
Utwory
CD1
1) Metamorphosis, Part I01:58
2) Shamman Dance04:06
3) Ghost Train01:35
4) Split Personality03:21
5) Dreaming03:37
6) Wah Wah Blues04:21
7) Transformation Zone – Drums Solo04:15
8) Keep Smiling03:55
9) Pleasure04:49
10) The Cathedral03:55
11) Incorrigible Dreamer03:29
12) Metamorphosis, Part II03:49
13) Metamorphosis, Part III03:46
Wyszukaj / Kup
Dla polskiego jazz-rocka G.(ranta) Calvina Westona – czarnoskórego amerykańskiego perkusistę (chociaż nie tylko), mającego wcześniej na koncie współpracę między innymi z Ornette’em Colemanem i Jamesem Bloodem Ulmerem – odkrył mieszkający i tworzący od wielu lat we Francji basista Krzysztof Majchrzak, który w marcu 2013 roku zaprosił go do udziału w nagraniu albumu „Magic Hands”. Rok później dwaj bydgoscy muzycy – gitarzysta Bogusław Raatz (Question Mark) i basista Grzegorz Korybalski (nowe wcielenie Variété) – zaproponowali mu współpracę w ramach grupy Warm Trio. Jej efektem okazał się wydany przed czterema laty mroczny awangardowo-jazzowy krążek zatytułowany po prostu „Warm Trio”. A to jeszcze wcale nie koniec związków Westona z Polską…
…które uległy dalszemu zacieśnieniu, gdy z kolejną propozycją kooperacji zgłosił się do Amerykanina inny muzyk z miasta nad Brdą – Waldemar Knade (rocznik 1958). To absolwent bydgoskiej Akademii Muzycznej, który przez kilkanaście lat jako altowiolinista grał w orkiestrze Filharmonii Pomorskiej. W tym samym stopniu co muzyka poważna, interesowały go jednak także jazz, rock i blues. Stąd jego zaangażowanie w takie projekty, jak Doktor Blues czy też Teatr Tworzenia Jarosława Pijarowskiego (a to jedynie wierzchołek góry lodowej). Knade ma już na koncie kilkanaście albumów wydanych pod różnymi szyldami, ale wydaje się, że tym, którym może chwalić się najskuteczniej, jest właśnie jazzrockowy „Metamorphosis”. Nie tylko dlatego, że partie perkusji dograł do niego w swoim filadelfijskim studiu Weston. To po prostu doskonała płyta!
Poza Knadem i Westonem podstawowymi muzykami biorącymi udział w sesji byli jeszcze gitarzysta Karol Korniluk (z southernmetalowego Over the Under) oraz basista Michał Rybka (z jazzrockowego projektu Macieja Fortuny Switch On Quintet). Spod ich rąk wyszło prawie pięćdziesiąt minut muzyki, którą bez problemu można zakwalifikować jako fusion. Ale należy pamiętać, że to bardzo różnorodny jazz-rock, inspirowany zarówno muzyką klasyczną („Metamorphosis, Part I”, „Metamorphosis, Part II”), jak i bluesową („Wah Wah Blues”, w którym dodatkowo rozbrzmiewa harmonijka ustna Michała Kielaka z nowej Kasy Chorych i Pokoju Numer 3, „Incorrigible Dreamer”) czy country („Keep Smiling”). Dominuje jednak amerykański fusion spod znaku Mahavishnu Orchestra i Weather Report, z pewnymi inklinacjami w stronę twórczości Oregonu i Johna Abercrombiego. Z tą różnicą, że zamiast gitary pierwszoplanową rolę w większości kompozycji pełni – jako instrument solowy – altówka Knadego.
Wyjątkiem jest „Transformation Zone” (z podtytułem „Drums Solo”), który w całości nagrany został przez G. Calvina Westona. I chociaż z opisu na okładce to nie wynika, dałbym się pokroić, że słychać tam również instrumenty klawiszowe, których nie ma z kolei w „Keep Smiling” (a powinny być, co sugerują okładkowe didaskalia). Fanom rocka mogą natomiast przypaść do gustu majestatyczno-balladowy „The Cathedral” oraz – to już na sto procent! – „Metamorphosis, Part III”, który ma w sobie prawdziwie metalowy ogień (oczywiście za sprawą Korniluka). Zadajcie sobie trudu i spróbujcie dotrzeć do tej płyty. Na pewno nie będziecie zawiedzeni!
koniec
4 lipca 2019
Skład:
Waldemar Knade – altówka, instrumenty klawiszowe (2)
G. Calvin Weston – perkusja, instrumenty klawiszowe (7)
Karol Korniluk – gitara elektryczna (4,6,10,13)
Michał Rybka – gitara basowa (1-12)
Gościnnie:
Jeffrey Krieger – wiolonczela elektryczna (1)
Michał Kielak – harmonijka ustna (6)
Kuba Galiński – gitara basowa (13)

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czas zatrzymuje się dla jazzmanów
Sebastian Chosiński

25 IV 2024

Arild Andersen to w świecie europejskiego jazzu postać pomnikowa. Kontrabasista nie lubi jednak przesiadywać na cokole. Mimo że za rok będzie świętować osiemdziesiąte urodziny, wciąż koncertuje i nagrywa. Na dodatek kolejnymi produkcjami udowadnia, że jest bardzo daleki od odcinania kuponów. „As Time Passes” to nagrany z muzykami młodszymi od Norwega o kilkadziesiąt lat album, który sprawi mnóstwo radości wszystkim wielbicielom nordic-jazzu.

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Oniryczne żałobne misterium
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

Martin Küchen – lider freejazzowej formacji Angles 9 – zaskakiwał już niejeden raz. Ale to, co przyszło mu na myśl w czasie pandemicznego odosobnienia, przebiło wszystko dotychczasowe. Postanowił stworzyć – opartą na starożytnym greckim micie i „Odysei” Homera – jazzową operę. Do współpracy zaprosił wokalistkę Elle-Kari Sander, kolegów z Angles oraz kwartet smyczkowy. Tak narodziło się „The Death of Kalypso”.

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Mityczna rzeka w jaskini lwa
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Po trzech latach oczekiwania wreszcie zostały spełnione marzenia wielbicieli norweskiego tria Elephant9. Nakładem Rune Grammofon ukazała się dziesiąta, wliczając w to także albumy koncertowe, płyta formacji prowadzonej przez klawiszowca Stålego Storløkkena – „Mythical River”. Dla fanów skandynawskiego jazz-rocka to pozycja obowiązkowa. Dla tych, którzy dotąd nie zetknęli się z zespołem – szansa na nowy związek, którego nie da się zerwać.

więcej »

Polecamy

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku

A pamiętacie…:

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski

Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski

Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski

Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski

Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski

Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski

Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski

Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski

The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski

T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Thelemita w katedrze
— Sebastian Chosiński

Surrealistyczny ekstremizm
— Sebastian Chosiński

Krůk Krukowi oka nie wykole
— Sebastian Chosiński

Marzenia milionera
— Sebastian Chosiński

Piekielne basy
— Sebastian Chosiński

Nigdy nie jest „zbyt wiele”
— Sebastian Chosiński

Muzyczna „spowiedź” (prawie) czterdziestolatka
— Sebastian Chosiński

Stu lat, Mistrzu!
— Sebastian Chosiński

W hołdzie „Dżordżowi”
— Sebastian Chosiński

W mroku spowitym mgłą
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Duchy starego pałacu
— Sebastian Chosiński

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.