Pokolenie GNU: FilmJanusz A. Urbanowicz Kilkanaście razy oglądałem tę samą sekwencję obrazów. Atak terrorystyczny niszczył World Trade Center, później płonął Pentagon. Wyglądało to jak film katastroficzny, choć efekty specjalne były gorsze, podobnie zdjęcia i montaż.
Janusz A. UrbanowiczPokolenie GNU: FilmKilkanaście razy oglądałem tę samą sekwencję obrazów. Atak terrorystyczny niszczył World Trade Center, później płonął Pentagon. Wyglądało to jak film katastroficzny, choć efekty specjalne były gorsze, podobnie zdjęcia i montaż. To nie był film. To co widziałem w mętnych, niewyraźnych obrazach transmitowanych siecią, działo się naprawdę. Mimo, że opis tego byłby kiepską, mało wiarygodną powieścią sensacyjną. Scenariuszem kiczowatego filmu katastroficznego. Na przełomie wieku dziewiętnastego i dwudziestego Herbert George Wells opisał nowoczesną wojnę, akcję przeciwko cywilom, rzeki uciekinierów opuszczających miasta. Czterdzieści lat później ten scenariusz zrealizował się podczas drugiej wojny światowej. W latach siedemdziesiątych Waldemar Łysiak napisał Śmierć motyla, wstrząsające studium strachu zakładnika w sytuacji, kiedy co godzinę ginie jeden z uwięzionych ludzi. Krytyka zaprotestowała przeciwko epatowaniu niewyobrażalną makabrą. Kilka lat później rozkwitł terroryzm i takie sceny można było zobaczyć w TV. W Dniu Niepodległości Obcy niszczą Nowy Jork. W rzeczywistości Nowy Jork stracił World Trade Center w ataku terrorystycznym. XXI wiek przystosował się do swojej literatury. Życie i sztuka stały się nieodróżnialne. 1 października 2001 |
Czy Magda Kozak była pierwszą Polką w stanie nieważkości? Ilu mężów zabiła Lukrecja Borgia? Kto pomógł bojownikom Bundu w starciu z carską policją? I wreszcie zdjęcie jakiego tajemniczego przedmiotu pokazywał Andrzej Pilipiuk? Tego wszystkiego dowiecie się z poniższej relacji z lubelskiego konwentu StarFest.
więcej »Długie kolejki, brak podstawowych towarów, sklepowe pustki oraz ograniczone dostawy produktów. Taki obraz PRL-u pojawia się najczęściej w narracjach dotyczących tamtych czasów. Jednak obywatele Polski Ludowej jakoś sobie radzą. Co tydzień w Teleranku Pan „Zrób to sam” pokazuje, że z niczego można stworzyć coś nowego i użytecznego. W roku 1976 startuje rubryka „Praktycznej Pani”. A o tym, od czego ona się zaczęła i co w tym wszystkim zmalował Tadeusz Baranowski, dowiecie się z poniższego tekstu.
więcej »34. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi odbywał się w kompleksie sportowym zwanym Atlas Arena, w dwóch budynkach: w jednym targi i program, w drugim gry planszowe, zaś pomiędzy nimi kilkanaście żarciowozów z bardzo smacznym, aczkolwiek nieco drogim pożywieniem. Program był interesujący, a wystawców tylu, że na obejrzenie wszystkich stoisk należało poświęcić co najmniej dwie godziny.
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
Święte wkurwienie
— Janusz A. Urbanowicz
Wspomnienie
— Janusz A. Urbanowicz
I będą dzielić...
— Janusz A. Urbanowicz
Niech sczezną marketingowcy
— Janusz A. Urbanowicz
Kto się boi Joanny Rowling
— Janusz A. Urbanowicz
Wiek tandety
— Janusz A. Urbanowicz
Wewnętrzna emigracja
— Janusz A. Urbanowicz
Ucieczka w jogurt
— Janusz A. Urbanowicz
Podróż do granic pamięci
— Janusz A. Urbanowicz
Poeta
— Janusz A. Urbanowicz
Ramota
— Janusz A. Urbanowicz
Loser fiction
— Janusz A. Urbanowicz
Kryminał czarny jak węgiel
— Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz
Postludzkość w świętym gaju
— Janusz A. Urbanowicz
Terminator: Domknięcie
— Janusz A. Urbanowicz
Dwugłos: Gerry
— Marta Bartnicka, Janusz A. Urbanowicz
Nie ma wody na pustyni
— Janusz A. Urbanowicz
O jedną planetę za daleko
— Janusz A. Urbanowicz
Inna wojna
— Janusz A. Urbanowicz
Si vi pacem, para bellum
— Janusz A. Urbanowicz