Po grę marsz: Sierpień 2010Po nie najlepszym lipcu nadszedł czas na jeszcze słabszy sierpień. Przynajmniej w segmencie „dużych” gier – bo tytuły tworzone z myślą o cyfrowej dystrybucji mają się bardzo dobrze.
Kamil BogusiewiczPo grę marsz: Sierpień 2010Po nie najlepszym lipcu nadszedł czas na jeszcze słabszy sierpień. Przynajmniej w segmencie „dużych” gier – bo tytuły tworzone z myślą o cyfrowej dystrybucji mają się bardzo dobrze. W cyklu tym prezentujemy najbardziej godne polecenia gry wideo, które w danym miesiącu trafią do sklepów. Rynek rozwija się niezwykle prężnie, do sprzedaży trafia coraz więcej gier, w tym wiele pozycji miernych. W całym tym gąszczu wyłapujemy dla Was pozycje godne polecenia. Nie możemy jednak zagwarantować, że ciekawie zapowiadający się tytuł nie będzie rozczarowujący. BRAID Mimo że pecetowa wersja tej gry ma już kilkanaście miesięcy na karku (Xboksowa – równo 2 lata), to dopiero teraz rodzimy wydawca zdecydował się na opublikowanie tego tytułu. Jednak dzięki wybornej oprawie wizualnej, sprawiającej wrażenie wyjętej spod pędzla impresjonisty oraz innowacyjnym rozwiązaniom w rozgrywce, przygody Tima nie zestarzały się ani trochę. Ta świetna dwuwymiarowa platformówka, w której każdy poziom stanowi swoistą zagadkę, do rozwiązania której trzeba pomysłowo manipulować czasem, nadal należy do ścisłej czołówki gier niezależnych. Platforma: PC CASTLEVANIA: HARMONY OF DESPAIR W tej odsłonie Konami postanowiło przywrócić wampirzej sadze dwuwymiarową grafikę. Gra pozwala na wcielenie się w sześć postaci znanych z poprzednich odsłon serii. Mimo że grafika wyraźnie trąci myszką, a sama rozgrywka dla pojedynczego gracza również nie wygląda najlepiej, to wszystko wskazuje na to, że w trybie współpracy dla sześciu osób szlachtowanie potworów nabierze rumieńców. Platforma: X360 KANE AND LYNCH 2: DOG DAYS Pierwsza część spotkała się ze skrajnie odmiennym odbiorem mediów – posypały się zarówno mocne „ósemki”, jak i oceny z dolnych rejonów skali. Opinie graczy również były podzielone. IO Interactive, studio odpowiedzialne za znaną serię Hitman, w „dwójce” przenosi tytułowych bohaterów – eksnajemnika Kane’a i psychopatycznego Lyncha – do brudnego Szanghaju i równie brudnych tamtejszych interesów. I choć „na papierze” wszystko prezentuje się nieźle, to jakość gry – zarówno trybu fabularnego, jak i rozgrywek sieciowych – stoi pod znakiem zapytania. Platformy: PC, PS3, X360 LARA CROFT AND THE GUARDIAN OF LIGHT W kolejnej grze z najbardziej znaną panią archeolog w roli głównej czuć wiatr zmian. Nie dostaniemy już pełnej sekwencji zręcznościowych gry akcji z widokiem zza pleców, lecz nastawiony na współpracę między graczami tytuł z kamerą ustawioną w rzucie izometrycznym. Reszta jednak pozostaje bez zmian – główna bohaterka znów wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż do serca terytoriów starożytnych cywilizacji, poszukując tajemniczego, równie pradawnego artefaktu. Akcji i zagadek także nie powinno zabraknąć. Platforma: X360 (planowane są także wersje na PC i PS3, jednak ukażą się dopiero we wrześniu) MAFIA II Historia Tommy’ego – taksówkarza wplątanego w intrygi mafijnej rodziny – to jedna z najciekawszych, a przede wszystkim najlepiej poprowadzonych opowieści w grach wideo. Przez osiem lat, które minęły od premiery „jedynki” oczekiwania względem kontynuacji „Mafii” narosły do niebotycznych rozmiarów. I choć Czesi z Illusion Softworks skrzętnie ukrywają fabułę przed mediami, to rozgrywka, sądząc po zaprezentowanych dotąd materiałach, stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystko zależy jednak od tego, czy twórcy potrafią jeszcze opowiedzieć historię z gracją równą ich debiutanckiemu dziełu. Platformy: PC, PS3, X360 RUNAWAY – PRZEWROTNY LOS Trzecia i zarazem ostatnia część perypetii byłego studenta fizyki, uwielbianego tak przez miłośników przygodówek w starym stylu, jak i przez rozmaite kłopoty. W „Przewrotnym losie” wszelkie wątki rozpoczęte w poprzednich odsłonach zostaną domknięte, jednak, ze względu na dość dużą rozpiętość w czasie między premierą pierwszej części a ostatniej, twórcy postanowili, że „trójka” będzie przyjazna także dla osób, które nie miały wcześniej styczności z serią. Rysunkowa grafika i duża dawka zwariowanego humoru stanowią główną siłę trylogii tworzonej przez Pendulo Studios. Platforma: PC SHANK Kolejna gra w tym zestawieniu, przygotowana z myślą o cyfrowej dystrybucji. Tym razem jest to dwuwymiarowa, okraszona rysunkową oprawą platformówka, w której jako bezlitosny tytułowy bohater musimy przebić się przez rzesze zbójów. I niech nie zwiedzie Was komiksowa grafika – ze względu na brutalność i posokę, co rusz wylewającą się z przeciwników, na pewno nie jest to tytuł dla najmłodszych. Platformy: PS3, X360 5 sierpnia 2010 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski
Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Wrzesień 2016
— Esensja
Kwiecień 2016
— Esensja
Listopad 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab
Październik 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab
Kwiecień 2011
— Kamil Bogusiewicz
Styczeń 2011
— Kamil Bogusiewicz
Październik 2010
— Kamil Bogusiewicz
Wrzesień 2010
— Kamil Bogusiewicz
Lipiec 2010
— Kamil Bogusiewicz
Czerwiec 2010
— Kamil Bogusiewicz
Podsumowanie 2010 roku – gry wideo
— Kamil Bogusiewicz
Uczeń przerósł mistrza
— Kamil Bogusiewicz
Nie żałuję ani minuty spędzonej nad klawiaturą
— Kamil Bogusiewicz, Piotr Mańkowski, Konrad Wągrowski
6 grzechów głównych recenzenta gier wideo
— Kamil Bogusiewicz