Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Tyler Jenkins, Ollie Masters
‹Snow Blind #1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSnow Blind #1
Scenariusz
Data wydania9 października 2019
RysunkiTyler Jenkins
Wydawca Non Stop Comics
CyklSnow Blind
ISBN9788381109253
Format112s. 184x286 mm
Cena54,00
Gatunekkryminał, obyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Z rodziną to najlepiej na zdjęciach
[Tyler Jenkins, Ollie Masters „Snow Blind #1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Bardzo ciepło przyjęta komiksowa trylogia „Grass Kings” Matta Kindta, z charakterystycznymi rysunkami Tylera Jenkinsa, przetarła drogę dla kolejnych prac tego amerykańskiego grafika. Non Stop Comics sięga znowu do oferty jednego z mniejszych komiksowych wydawnictw amerykańskich – „BOOM! Studios” i prezentuje „Snow Blind”.

Marcin Knyszyński

Z rodziną to najlepiej na zdjęciach
[Tyler Jenkins, Ollie Masters „Snow Blind #1” - recenzja]

Bardzo ciepło przyjęta komiksowa trylogia „Grass Kings” Matta Kindta, z charakterystycznymi rysunkami Tylera Jenkinsa, przetarła drogę dla kolejnych prac tego amerykańskiego grafika. Non Stop Comics sięga znowu do oferty jednego z mniejszych komiksowych wydawnictw amerykańskich – „BOOM! Studios” i prezentuje „Snow Blind”.

Tyler Jenkins, Ollie Masters
‹Snow Blind #1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSnow Blind #1
Scenariusz
Data wydania9 października 2019
RysunkiTyler Jenkins
Wydawca Non Stop Comics
CyklSnow Blind
ISBN9788381109253
Format112s. 184x286 mm
Cena54,00
Gatunekkryminał, obyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tym razem mamy do czynienia z zamkniętą całością. Polskie wydanie „Snow Blind” zawiera wszystkie cztery odcinki tej miniserii. Za scenariusz odpowiada Ollie Masters. który w Polsce pojawia się po raz pierwszy. Jak przyznał w wywiadzie, chciał poruszyć w tym komiksie dwie kwestie: skuteczność programu ochrony świadków w dobie wszechobecnego internetu i zagadnienie erozji więzi rodzinnych. Co ma jedno do drugiego? W „Snow Blind” bardzo dużo.
Teddy, buntowniczy i wyalienowany nastolatek, mieszka z rodzicami w jakimś małym miasteczku na Alasce. Nie pozostaje w zbyt dobrych stosunkach z surowym ojcem i obojętną na wszystko matką. Na domiar złego nie potrafi nawiązać jakichś większych kontaktów z rówieśnikami. Gdy miał kilka lat, przeprowadził się wraz z rodzicami na zimną północ prosto z gorącej Luizjany. Nie wie dlaczego – ale pamięta, że było to zdarzenie nagłe, gwałtowne i zamykające drogę powrotu. Gdy pewnego dnia w internecie ląduje zdjęcie jego śpiącego, pijanego ojca (a niech ma za swoje, stary ramol!) rusza lawina wydarzeń, która podda Teddy’ego przyspieszonemu kursowi dorastania. Cały jego nastoletni świat wali się jak domek z kart, kiedy pewnej nocy do domu włamuje się tajemniczy osobnik a zza zamkniętych drzwi do pokoju rodziców dobiegają trzy przerażające słowa – „program ochrony świadków”. Czy całe życie Teddy’ego jest jednym wielkim kłamstwem?
Sama historia, którą poznajemy na stronach komiksu jest niebywale prosta. Nie zaskakuje też niczym specjalnym – może tylko tym, że w pewnym momencie zaczynają nas irytować wszyscy bohaterowie. Nie uczą się na błędach, choć na nie narzekają i mówią jedno, a robią drugie. Gdy jednak dotrzemy już do końca opowieści, te pozorne mankamenty czynią bohaterów prawdziwszymi niż mogliśmy się spodziewać. Świat przedstawiony komiksu oglądamy cały czas oczyma Teddy’ego i przeżywamy wszystko razem z nim. I choćby wydawało się, że postąpilibyśmy inaczej – to wcale nie możemy być tego pewni.
Ollie Masters mówi o rozpadzie domu i rodziny. Najpierw ostoją przestaje być samo miejsce, które nazywamy „domem” – po włamaniu nie jest już naszą twierdzą i staje się takim samym miejscem na świecie jak każde inne. Potem obraca się w ruinę zaufanie – osoby, które znamy całe życie, okazują się kimś zupełnie innym. Kłamstwa budowane na kłamstwach powodują, że Teddy nie może już ufać zupełnie nikomu i niczemu – nawet sobie. „Chciałem poznać prawdę. A gdy tylko usłyszałem coś, co mogłoby nią być zapragnąłem, żeby wszystko okazało się kolejnym kłamstwem”. Prawda bowiem jest jedna – z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy Teddy musi zdecydować, co jest ważniejsze – własne sumienie czy rodzina? Aby podjąć decyzję, musi do niej dojrzeć – i o tym właśnie również jest ten komiks. O dojrzewaniu w przyspieszonym tempie.
Jednak czegokolwiek nie doszukalibyśmy się w fabule, nie będzie miało to takiej siły jak graficzna strona całego projektu. Tyler Jenkins rysuje dokładnie tak samo jak w „Grass Kings” – wszystko ręcznie, bez przykładania wagi do konturów i szczegółów, w rozedrgany sposób. Na pierwszy rzut oka robi to „byle jak” i od niechcenia. Wszystko pokrywają akwarele – w bardzo malarski, „nie trzymający się ramek” sposób. Całość jest bardzo zimna, surowa i niegościnna, mocno oddziałująca na odbiorcę – zupełnie jak Alaska, gdzie toczy się akcja. Gdyby ktokolwiek miał zająć się komiksową wersją serialu „Ozark” – powinien być to Jenkins. Poproszę więcej komiksów tego pana.
koniec
2 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zabić… cóż może być prostszego?!
Sebastian Chosiński

3 VI 2024

O Karolu Kocie krążyły w stolicy Małopolski legendy. Wiersz o nim napisał Marcin Świetlicki. Inspirowany jego postacią film nakręcił Marcin Koszałka, a książki napisali Przemysław Semczuk i Andrzej Gawliński. Teraz „Wampir z Krakowa” trafił na karty komiksu. Co nie zaskakuje, bo przecież jest postacią, która idealnie pasuje do horroru. A do tego właśnie gatunku literackiego przynależy „Spółdzielnia” – trzynasty zeszyt z serii „Wydział 7”.

więcej »

Normanie, powtarzasz się
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

2 VI 2024

„Zielony Goblin powraca” to oryginalnie 850 numer „Amazing Spider-Man”. U nas wszedł w skład dziesiątego tomu serii ukazującej się w ramach linii Marvel Fresh.

więcej »

Galaktyczny syndrom sztokholmski
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

1 VI 2024

Marvel to mistrz rozmieniania się na drobne. Jeśli jakiś pomysł zaskoczył, możemy być pewni, że za chwilę powstanie milion kopiujących go komiksów. Tak właśnie stało się z Mroczną Phoenix, której potęga przez kolejne pokolenia scenarzystów jest uszczuplana. Na przykład w takich historiach jak „Avengers: Wejście Feniksa”.

więcej »

Polecamy

Ambasadorka pokoju

Niekoniecznie jasno pisane:

Ambasadorka pokoju
— Marcin Knyszyński

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Nie zbudujesz przyszłości na kłamstwach
— Agata Włodarczyk

Tegoż twórcy

Piekło ludzi wolnych
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Czyściec wśród traw
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Rajska kraina pośród rdzy
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Żywot łajdaka
— Marcin Knyszyński

Sztuka istnienia
— Marcin Knyszyński

Magią i mieczem
— Marcin Knyszyński

Rzeźnia numer dwa
— Marcin Knyszyński

Urodziny Pająka
— Marcin Knyszyński

Obrazy grozy
— Marcin Knyszyński

Wiosna, wiosna wkoło, zabłysły kły
— Marcin Knyszyński

Plateau
— Marcin Knyszyński

Beznadziejna piątka
— Marcin Knyszyński

Oto koniec znanego nam świata
— Marcin Knyszyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.