Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Tadeusz Baranowski
‹Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2022
RysunkiTadeusz Baranowski
Wydawca Kultura Gniewu
ISBN978-83-67360-15-9
Format64s. 245x325 mm
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o komiksach: Komiksowa zawiść
[Tadeusz Baranowski „Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jedną z komiksowych tendencji zeszłego roku były publikacje klasycznych polskich pozycji w powiększonym formacie. Otrzymaliśmy „Funky′ego Kovala”, „Hernana Corteza” i aż trzy komiksy autorstwa Tadeusza Baranowskiego. Jednym z nich jest „Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa”.

Marcin Osuch

Krótko o komiksach: Komiksowa zawiść
[Tadeusz Baranowski „Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)” - recenzja]

Jedną z komiksowych tendencji zeszłego roku były publikacje klasycznych polskich pozycji w powiększonym formacie. Otrzymaliśmy „Funky′ego Kovala”, „Hernana Corteza” i aż trzy komiksy autorstwa Tadeusza Baranowskiego. Jednym z nich jest „Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa”.

Tadeusz Baranowski
‹Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa (wyd.IV)
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2022
RysunkiTadeusz Baranowski
Wydawca Kultura Gniewu
ISBN978-83-67360-15-9
Format64s. 245x325 mm
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tytuł całości może i długi, ale po pierwsze wszyscy miłośnicy polskich komiksów doskonale go znają (i wyrecytują go bezbłędnie), a po drugie doskonale oddaje zawartość albumu. Wiecie, wieloryb i Eskimos. W środku znajdziemy dwie historie. „W pustyni i w paszczy” (nie wiem, skąd autor wziął ten tytuł, ale dobrze oddaje treść), to historia niezwykłej ekspedycji dwójki światowej sławy podróżników, Bąbelka i Kudłaczka przez antyświat ukryty we wnętrzu wieloryba. Każda strona tej opowieści to spotkanie z egzotycznymi zwierzętami, przepięknie rozrysowana przez mistrza Baranowskiego. A wspomniany na początku fakt, że mamy do czynienia z powiększonym formatem, zmienia in plus obiór całości. A jeśli wcześniej mieliście do czynienia wyłącznie z pierwszym wydaniem tego albumu, to zwracam uwagę, że tutaj znajdziecie jeden dodatkowy epizod.
Druga część albumu to „Co w kaloryferze piszczy”, czyli przygody jednego z pierwszych polskich superherosów – Orient-Mena (Menów dzielimy, podobnie jak kawę, na: Super Menów, Wyborowych Menów i Orient Menów). Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Z jednej strony śledzimy dążenie głównego bohatera do celu (dosłownie), ale jednocześnie jego śladem podąża tajemniczy Eskimos z Kaloryferem. I zdradzę Wam tylko, że nie mają oni, Eskimos z Kaloryferem, czystych intencji.
Jeśli czegoś w tym albumie brakuje, to może jakichś szkiców, odrobiny tekstu na temat historii powstania obydwu historyjek, ale same komiksy bronią się doskonale.
„Na co dybie w wielorybie (…)” to historycznie pierwszy wydany album Tadeusza Baranowskiego i bardzo dobrze, że doczekał się edycji oversized. Teraz czekamy na „Antresolkę profesorka Nerwosolka”.
koniec
3 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Galaktyczny syndrom sztokholmski
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

1 VI 2024

Marvel to mistrz rozmieniania się na drobne. Jeśli jakiś pomysł zaskoczył, możemy być pewni, że za chwilę powstanie milion kopiujących go komiksów. Tak właśnie stało się z Mroczną Phoenix, której potęga przez kolejne pokolenia scenarzystów jest uszczuplana. Na przykład w takich historiach jak „Avengers: Wejście Feniksa”.

więcej »

Góra, czyli punkt kulminacyjny
Marcin Osuch

31 V 2024

Makoto Fukamachi, japoński fotograf uczestniczący w wyprawach wysokogórskich, podąża śladami Habu Jojiego, jednego z najwybitniejszych himalaistów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Spotykając się z kolejnymi osobami, które miały do czynienia z Jojim, Fukamachi odkrywa przed czytelnikami historię tego tajemniczego człowieka. Tom pierwszy „Szczytu bogów” kończy się, gdy wspinacz wchodzi na arenę międzynarodową.

więcej »

Klasyczny Papa Baranowski
Dagmara Trembicka-Brzozowska

30 V 2024

Niemal trzy dekady – tyle czasu upłynęło między powstaniem pierwszych opowiastek o Szlurpie i Burpie, a ich ostatnią "prawdziwą" iteracją. W 2017 roku zebrano je w albumie „Bezdomne wampiry o zmroku” w Kulturze Gniewu, dwa lata temu wznowiono z kilkoma dodatkowymi planszami i nową okładką.

więcej »

Polecamy

Ambasadorka pokoju

Niekoniecznie jasno pisane:

Ambasadorka pokoju
— Marcin Knyszyński

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski

Sielanka nigdy nie trwa wiecznie
— Marcin Mroziuk

Zły wampir i nierozgarnięci bohaterowie
— Miłosz Cybowski

NieZjawiskowy spadek formy
— Wojciech Gołąbowski

Bohaterowie, jakich potrzebujemy
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

W pięknym lesie
— Maciej Jasiński

Dlaczego dziupla
— Wojciech Gołąbowski

Legendy miejskie
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Conan jakich wielu
— Miłosz Cybowski

Machlojki w zimowej wiosce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Klasyczny Papa Baranowski
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Diplodok remastered
— Marcin Osuch

Witaj, belgijski czytelniku!
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Komiks o (nie tak) lekkim zabarwieniu erotycznym
— Konrad Wągrowski

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta dymki: Listopad 2017 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja czyta dymki: Październik 2017
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Po prostu Relax!
— Marcin Osuch

Esensja czyta dymki: Czerwiec 2017
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Esensja czyta dymki: Październik 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Tegoż autora

Góra, czyli punkt kulminacyjny
— Marcin Osuch

Film animowany w gratisie
— Marcin Osuch

Po komiks marsz: Maj 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kraina bez gwiazd
— Marcin Osuch

Niedzielny krytyk komiksów: Śrubełek? Głowadzik?
— Marcin Osuch

Uczmy się języków!
— Marcin Osuch

Po komiks marsz: Kwiecień 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch

„Szalony Kojot” przez dwie chmury?
— Marcin Osuch

Aparat, góry, człowiek
— Marcin Osuch

Niech prezydent się tym zajmie
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.