EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jesteśmy snem |
Tytuł oryginalny | The Lathe of Heaven / The Beginning Place / The Eye of the Heron |
Data wydania | 13 kwietnia 2023 |
Autor | Ursula K. Le Guin |
Przekład | Agnieszka Sylwanowicz |
Wydawca | Prószyński i S-ka |
ISBN | 978-83-8295-319-0 |
Format | 504s. 150×231mm; oprawa twarda |
Cena | 79,99 |
Gatunek | fantastyka |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Bywało lepiej |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jesteśmy snem |
Tytuł oryginalny | The Lathe of Heaven / The Beginning Place / The Eye of the Heron |
Data wydania | 13 kwietnia 2023 |
Autor | Ursula K. Le Guin |
Przekład | Agnieszka Sylwanowicz |
Wydawca | Prószyński i S-ka |
ISBN | 978-83-8295-319-0 |
Format | 504s. 150×231mm; oprawa twarda |
Cena | 79,99 |
Gatunek | fantastyka |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Mnie w "Miejscu początku" o wiele bardziej przypadły do gustu dość nietypowe jak na LeGuin wątki współczesne (czy raczej: ówczesne), czyli problemy, z jakimi musieli zmagać się bohaterowie poza mityczną krainą. "Oko..." ma w sobie coś z "Planety wygnania", a tytułowe "Jesteśmy snem" ciekawie rozgrywa (choć tylko do czasu) wątki podobne do "Przestrzeni! Przestrzeni!". Jestem w stanie sobie wyobrazić, że wszystkie te teksty o wiele bardziej trafiały do ludzi krótko po ich publikacji.
Milicyjna kariera Władysława Kostienki zaczęła się w 1963 roku od powieści „Trzech z wydziału śledczego”. W swoim debiucie pojawił się on jako oficer w stopniu majora, będący podwładnym pułkownika Sadczikowa. Julian Siemionow postawił przed nimi arcytrudne zadanie: mają dopaść i unieszkodliwić grasującą po Moskwie bandę, która napada, kradnie, a nawet zabija. I oczywiście planuje kolejne „skoki”.
więcej »Choć kilka książek Władimira Maksimowa ukazało się w Polsce (także Ludowej), nie jest on nad Wisłą postacią szczególnie znaną. Co zrozumiałe o tyle, że od początku lat 70. istniał na niego w ZSRR zapis cenzorski. Wczesna nowela „A człowiek żyje…”, w dużej mierze eksplorująca osobiste przeżycia pisarza, to jeden z najbardziej wstrząsających opisów losu człowieka „bezprizornego”.
więcej »Za najohydniejsze dzieło w dorobku Romana Bratnego uznaje się opublikowany po wprowadzeniu w Polsce stanu wojennego „Rok w trumnie”. Siedem lat wcześniej autor „Kolumbów” wydał jednak inną książkę. W kontekście tego, czym inspirował się pisarz, być może nawet ohydniejszą. To „Na bezdomne psy”, w której, aby zdyskredytować postać okrutnie zamordowanego Jana Gerharda, Bratny posłużył się kostiumem „powieści milicyjnej”.
więcej »Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner
Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner
Sześć światów Hain: Świat szósty – dwugłos
— Miłosz Cybowski, Beatrycze Nowicka
Krótko o książkach: Koty, słowa, literatura
— Miłosz Cybowski
Sześć światów Hain: Świat piąty
— Miłosz Cybowski
Krótko o książkach: Interpretacja interpretacji
— Miłosz Cybowski
Sześć światów Hain: Świat trzeci
— Miłosz Cybowski
Sześć światów Hain: Świat drugi
— Miłosz Cybowski
Sześć światów Hain: Świat pierwszy
— Miłosz Cybowski
Mała Esensja: Nie tak łatwo być wyjątkowym
— Marcin Mroziuk
Dom duszy
— Beatrycze Nowicka
Z dziejów Ekumeny
— Magdalena Kubasiewicz
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski
Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski
Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski
Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski
Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski
Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski
Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski
Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski
Pewnie prawda - to, o tych zagorzałych fanach.
Jeśli chodzi o mnie, to żywię ogromny sentyment do "Miejsca początku", choć zgadzam się, że fabuła nie jest jakoś szczególnie zaskakująca, ani oryginalna. W każdym razie czytam ten tekst jako jedną wielką metaforę - opowieść o strachu.
W "Oku czapli" tak jak i Tobie spodobały mi się pomysły na florę i faunę tej planety - nie jest tych opisów dużo, ale nadają miejscu akcji unikalny charakter i zapadły mi w pamięć.
Historia Orra zawsze wydawała mi się nieco mdła.