Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wojna Restrepo (Restrepo)

Tim Hetherington, Sebastian Junger
‹Wojna Restrepo›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWojna Restrepo
Tytuł oryginalnyRestrepo
Dystrybutor Mayfly
Data premiery18 lutego 2011
ReżyseriaTim Hetherington, Sebastian Junger
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
Gatunekdokument
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Restrepo jest jednym z nielicznych filmów we współczesnej kinematografii, w której zarówno kule jak i wznoszony przez nie obłoczek kurzu tuż przy nogach stojącego żołnierza są do bólu prawdziwe. Tim Hetherington, fotograf z laurem World Press Photo i Sebastian Junger, autor przeniesionej na ekran morskiej odysei rybackiego kutra - Gniew oceanu towarzyszą przez 15 miesięcy plutonowi marines w zagubionej w górach Afganistanu dolinie Korengal, zwanej inaczej Doliną Śmierci, gdyż zginęło w niej więcej Amerykanów niż w jakimkolwiek innym punkcie afgańskiego konfliktu.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      


Tetrycy o filmie [--]

MO – Michał Oleszczyk [7]
Świetny dokument z cyklu jesteś-tam-poczuj-to. Styl jest organiczny i niewymuszony, materiał nie wymaga podkręcania muzyką i komentarzem. Oddanie głosu bohaterom sprzyja identyfikacji. Jedyne, co mnie niepokoi, to już obecne w polskiej prasie oceny żołnierzy: „prymitywni”, „naiwni”, „dali się nabrać”. Hę…? Chyba nikt nie spodziewał się, że chłopcy będą gadać o Derridzie i opresji kultury między seriami z karabinu…?

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.