Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 marca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Publicystyka

 
( * A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U V W X Y Z Ż

Non omnis moriar: Van Gogh, słoneczniki i dyskotekowy funk
Sebastian Chosiński

2 III 2024

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj drugi i zarazem ostatni album sygnowany przez zespół Mahagon.

więcej »

40 najgorszych okładek płyt 2023 roku
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

28 II 2024

Tradycyjnie, okres podsumowań muzycznych zamykamy zestawieniem najbrzydszych okładek płyt. Niby doświadczamy kryzysu nośników fizycznych, więc twórcy powinni dbać o stronę wizualną swoich wydawnictw, a tymczasem i tak było z czego wybierać.

więcej »

Nie taki krautrock straszny: W cieniu studenckiej rewolty
Sebastian Chosiński

26 II 2024

W 1984 roku w Paryżu ukazała się sygnowana przez zespół Can kaseta zatytułowana „Prehistoric Future”. Było to wydawnictwo nieoficjalne i niezaaprobowane przez zespół. Mimo to po latach doczekało się również wydań winylowego i kompaktowego. Dlaczego cieszyło się aż taką popularnością? Ponieważ jest to najwcześniejszy znany materiał zarejestrowany przez niemiecką formację.

więcej »
więcej »

Non omnis moriar: Surrealizm podlany rockiem, bluesem i jazzem – Sebastian Chosiński
(Jan Spálený, Mahagon „Signál času”)
24 II 2024

więcej »

10 największych rozczarowań muzycznych 2023 roku – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
21 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Apokalipsa, na którą warto było czekać – Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”)
19 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: W cieniu tragedii – Sebastian Chosiński
(Mahagon „Mahagon”)
17 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Panowie na zamku – Sebastian Chosiński
(The Inner Space „Agilok & Blubbo”, Can „»Delay« 1968”)
12 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: Piosenkowe początki – Sebastian Chosiński
(Mahagon „Půlnoční bál”, Mahagon „Ve svĕtle petrolejky”)
10 II 2024

więcej »

30 najlepszych płyt 2023 roku – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
9 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: W cieniu Arminiusza. Od Virus – poprzez Weed – po Skyline – Sebastian Chosiński
5 II 2024

więcej »

Non omnis moriar: Od nonetu do tria – Sebastian Chosiński
(Horký Dech Jany Koubkové „Horký Dech Jany Koubkové”)
3 II 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Hinduski bohater i chilijski dyktator. Od Murphy Blend – poprzez Hanumana – po Lied des Teufels – Sebastian Chosiński
29 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Różne oblicza Jany – Sebastian Chosiński
(Jazz Half Sextet „Mini Jazz Klub 16”, Horký Dech Jany Koubkové „Mini Jazz Klub 23”, Jana Koubková, Jazz Q „Mini Jazz Klub 38”)
27 I 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Wzlot i upadek Remigiusa D. Opowieść o zapomnianej legendzie krautrocka – Sebastian Chosiński
22 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Zapomniany rozdział historii polskiej psychodelii – Sebastian Chosiński
(Antykwa „Nasze pokolenia. Nagrania archiwalne z 1970 roku”)
20 I 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Zespół rodem z Atlantydy. Krótka historia formacji Dzyan – Sebastian Chosiński
15 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Jezioro, góry i jazz – Sebastian Chosiński
(Krzysztof Komeda Quintet „Live in Bled 1965”)
13 I 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: „Spotkałem się z kolegą, bo kolega jest od tego…”. Od The Subjects – przez Subject Esq. – po Saharę – Sebastian Chosiński
8 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Na spontanie! – Sebastian Chosiński
(Krzysztof Komeda Quintet „Live in Praha 1964”)
6 I 2024

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Jak „modny róż” stał się „burzą mózgów”. Od Fashion Pink do Brainstorm – Sebastian Chosiński
1 I 2024

więcej »

Non omnis moriar: Jazz na śniadanie – Sebastian Chosiński
(The New Jazz Orchestra „Le Déjeuner sur l’Herbe”)
30 XII 2023

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Novalis – patron odchodzących w niepamięć. Symfoniczne oblicze krautrocka – Sebastian Chosiński
25 XII 2023

więcej »

Non omnis moriar: Orkiestry dęte mają w sobie moc! – Sebastian Chosiński
(The New Jazz Orchestra „Western Reunion London 1965”)
23 XII 2023

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Ponury żniwiarz na tropie yeti. Zagmatwane losy Amon Düül i Amon Düül II – Sebastian Chosiński
18 XII 2023

więcej »

Non omnis moriar: Balet na jazzowo i wstęp do podróży w przeszłość – Sebastian Chosiński
(The Neil Ardley Orchestra, The New Jazz Orchestra „Jazz Calendar: Olympic Studios ’66”)
16 XII 2023

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Uwaga, Emergency! Czyli jak Czesi podbili Monachium (i całe Niemcy) – Sebastian Chosiński
11 XII 2023

więcej »

Non omnis moriar: W umyśle psychodelicznego stwora – Sebastian Chosiński
(Missus Beastly „Minden 1976”)
9 XII 2023

więcej »

Prezenty świąteczne 2023: Muzyka z wora Mikołaja – Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
6 XII 2023

więcej »

Nie taki krautrock straszny: Od undergroundowego goryla do superbohaterów. Zagmatwane losy Missus Beastly – Sebastian Chosiński
4 XII 2023

1 2 3 43 »

Esensjopedia

W Esensjopedii na dziś

Ostatnio dodane

Atomic City
– U2

Something To Give Each Other
– Troye Sivan

Jesteś jedyna dla mnie
– Toby z Monachium

więcej »

Wysokoprocentowe

Testament
– Fire!
[90%]

What’s Left
– David Miilmann Group
[80%]

Signál času
– Jan Spálený, Mahagon
[80%]

Circles
– Friends & Neighbors
[80%]

Mahagon
– Mahagon
[80%]

Najpopularniejsze

Polecamy

Z komentarzy

przeglądaj komentarze »
Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.