Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 13 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Amador

Fernando León de Aranoa
‹Amador›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmador
Dystrybutor Vivarto
Data premiery20 stycznia 2012
ReżyseriaFernando León de Aranoa
ZdjęciaRamiro Civita
Scenariusz
ObsadaSonia Almarcha, Celso Bugallo, Juan Burgos
MuzykaLucio Godoy
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiHiszpania
Czas trwania112 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Marcela jest młodą kobietą w finansowym dołku, która nie powiedziała jeszcze nikomu, że jest w ciąży. Kiedy więc znajduje nową pracę jest wniebowzięta. Marcela podejmuje się opieki nad Amadorem, starszym, przykutym do łóżka mężczyzną, którego rodzina wyjechała na wakacje. Amador szybko odkrywa sekret dziewczyny i być może dlatego rodzi się między nimi pewna, oparta na cyklu życia i śmierci, więź.
Utwory powiązane
Filmy      



Tetrycy o filmie [7.50]

PCz – Piotr Czerkawski [8]
Hiszpański film stanowi błyskotliwą hybrydę dramatu imigranckiego, filmu o eschatologii i bardzo czarnej komedii. Reżyser Fernando Leon de Aranoia z ironicznym uśmiechem na ustach rzuca wyzwanie śmierci. W „Amador” błaha opowiastka o outsiderach zamienia się w trawestację mitu o Syzyfie, który nie chce uwolnić schwytanego Tanatosa. Tym razem plan powiódł się znakomicie!

AZ – Artur Zaborski [7]
Reżyser Fernando Leon de Aranoia wodzi widzów za nos. Oferując znane postacie (biedni emigranci, starzec – sowa, zła policja) i znane motywy (ze wszech miar dobra imigrantka bierze lekcje życia od doświadczonego starca, którym się opiekuje), co rusz się im sprzeniewierza. Kiedy widzowi wydaje się, że „Amador” wpadł w gatunkową koleinę, następuje niespodziewana i często zabawna wolta. Reżyser „Księżniczek” wie, jak ustawić kamerę na linii marginesu. Dzięki temu jego bohaterowie nie są standardowymi odszczepieńcami, którzy nie mieszczą się w normach kulturowych ani uciskanymi przez społeczeństwo odmieńcami, którzy biernie próbują się zasymilować. Są zwyczajnymi ludźmi, którzy czasem trafiają na słońce, czasem na deszcz.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.