Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Do utraty tchu (À bout de souffle)

Jean-Luc Godard
‹Do utraty tchu›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDo utraty tchu
Tytuł oryginalnyÀ bout de souffle
Dystrybutor Art House
Data premiery27 listopada 2015
ReżyseriaJean-Luc Godard
ZdjęciaRaoul Coutard
Scenariusz
ObsadaJean Seberg, Jean-Paul Belmondo, Daniel Boulanger, Henri-Jacques Huet, Roger Hanin, Van Doude, Claude Mansard, Liliane Dreyfus
MuzykaMartial Solal
Rok produkcji1960
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania90 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Laureat Srebrnego Niedźwiedzia za reżyserię na Berlinale, wyróżniony przez Włoskie i Francuskie Stowarzyszenie Prasy.
Michel Poiccard (Jean-Paul Belmondo) to przystojny i zbuntowany młody mężczyzna. W Marsylii kradnie samochód, w schowku którego znajduje broń. To przy jej pomocy zabija policjanta. Udaje się do Paryża. Chłopak zdaje sobie sprawę, że zostało mu mało czasu. Za kilka godzin będzie najbardziej poszukiwanym człowiekiem w kraju. Nie przejmuje się tym jednak. Wciąż najbardziej skupia się na miłości do amerykańskich filmów i na romansie z Amerykanką Patricią, studentką Sorbony (Jean Seberg). Razem planują uciec do Włoch. Wcześniej Michel chce odebrać pieniądze od swojego dłużnika. Sytuacja komplikuje się, kiedy okazuje się, że dłużnik zniknął, a dziewczyna zachodzi w ciążę. Pozbawiony możliwości ucieczki Michel, czuje się coraz bardziej osaczony.
„Do utraty tchu” to jeden z najważniejszych filmów francuskiej nowej fali. Reżyser zastosował w nim innowacyjne środki – naturalne plenery, improwizację aktorów, kamerę „z ręki”, dzięki czemu osiągnął wrażenie podglądania rzeczywistości. Jego dzieło zainspirowało dziesiątki filmowców i kompletnie zmieniło sposób myślenia o filmie. Prosta historia wzorowana na amerykańskim kinie noir została opowiedziana w zupełnie nowatorski sposób. Nawet po pięćdziesięciu latach wciąż zachwyca świeżością i oryginalnością. Ten klasyk się nie starzeje.
Utwory powiązane
Filmy      





Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.