Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Anna Sommer

Anna Sommer

ImięAnna
NazwiskoSommer
Notka biograficzna
Urodziła się w 1968 roku w szwajcarskim mieście Aarau. Jako autorka komiksów Anna Sommer zadebiutowała w 1996 roku albumem Damskie dramaty (Damen Dramen, wyd. Arrache Coeur), który wyróżniono nagrodą dla najlepszego komiksu humorystycznego na Festiwalu Komiksu w szwajcarskim Sierre w tym samym roku. Wkrótce potem nakładem L’Association ukazała się francuska edycja tego komiksu pt. Remue Ménage. Od tej pory Sommer nie tylko wydaje kolejne albumy komiksowe, ale też współpracuje jako ilustratorka i autorka pasków komiksowych z czasopismami takimi, jak feministyczny magazyn Annabelle, humorystyczny L′imbécile de Paris, czy komiksowy Strapazin.
Obecnie mieszka i tworzy w Zurychu, którego atmosfera i historia są jej bardzo bliskie. Wyrazem jej zaangażowania w życie miasta był udział w projekcie związanym z obchodami 650-lecia Zurychu - Anna Sommer stworzyła ilustracje do książki Fadegrad. 13 denkwürdige Geschichten von Frauen aus Zürich, poświęconej postaciom kobiet, które zapisały się w historii miasta i kantonu.
Nigdy nie planowała, że zostanie rysowniczką komiksów. Podczas studiów graficznych w Zurychu zdała sobie jednak sprawę, że chce używać swoich umiejętności, aby opowiadać własne, oryginalne historie. Historie o kobietach, o tym, co myślą, co czują, co im się codziennie przydarza. Sommer jest prawdziwą poetką codzienności, z której wydobywa niezwykłość, szaleństwo, wdzięk. Z niej czerpie siłę i inspirację. Ale jej opowieści bywają też niepokojące, podszyte przewrotnym humorem, erotyką, przemocą. Styl tych historii oscyluje między groteską, czarnym humorem a tragifarsą.
Sommer posługuje się w komiksach oryginalnym sposobem narracji: obywa się niemal całkowicie bez słów a kadry nie są oddzielone sztywnymi liniami, kolejne wydarzenia przesuwają się przed naszymi oczami płynnie i swobodnie, bez narzuconych ram. Rozwinęła także własne techniki artystyczne: oprócz klasycznych rysunków tuszem tworzy metodą kolażu wycinanki z kolorowych papierów.
Publikacje:
Eugen und der freche Wicht (Edition Moderne 2003)
Baies des bois (United Dead Artists 2002)
Amourettes (Buchet/Chastel 2002)
Honigmond (Arrache Coeur 1998)
Remue Ménage (L′Association 1996)
Damen Dramen (Arrache Coeur 1996)
Teksty w Esensji
Komiksy – Recenzje      

Utwory powiązane
Scenariusz      

Rysunki      


Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.