Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Wioletta Białk

Wioletta Białk

Fot. www.teatr-rozrywki.pl
Fot. www.teatr-rozrywki.pl
ImięWioletta
NazwiskoBiałk
Notka biograficzna
Absolwentka (z wyróżnieniem!) Akademii Muzycznej w Katowicach. Była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Miasta Chorzów. Podczas studiów podjęła współpracę z Operą Śląską w Bytomiu — zaśpiewała wtedy partię Kopciuszka w „Zaczarowanym balu” K. Gaertner.
Dziś jest solistką Gliwickiego Teatru Muzycznego. Gra Pepi w „Wiedeńskiej krwi” J. Straussa” i Adelę w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Irenę Molloy w „Hello, Dolly!” J. Hermana, Maggie w farsie „Dajcie mi tenora” K. Ludwiga, Bessie w „Kwiecie Hawaii” P. Abrahama oraz Dorothy Brock w „42 ulicy” H. Warrena. Występuje również w najnowszej produkcji gliwickiego teatru — musicalu „Ragtime” T. McNally i S. Flaherty’ego. Śpiewa także w koncertach „Wiedeń moich marzeń” oraz „Batuta, frak i elegancja”.
W roku 2005 Otrzymała Nagrodę Artystyczną Dyrektora Gliwickiego Teatru Muzycznego za sezon 2004/05.
Wioletta Białk nie ogranicza się do pracy na gliwickiej scenie. Współpracuje z Operą Śląską, Filharmonią Śląską i Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”.
W roku 2004 wykonywała główną partię (Enitharmon) w operze Stanisława Krupowicza „Europa”, której prapremiera odbyła się podczas „Warszawskiej Jesieni”. Od dwóch sezonów występuje jako Despina w „Cosi fan tutte” A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu (jest to głośna inscenizacja Grzegorza Jarzyny).
Za rolę Lucy Harris w musicalu „Jekyll & Hyde” w Teatrze Rozrywki aktorka otrzymała ZŁOTĄ MASKĘ 2008.
(źródło: Teatr Rozrywki)
Utwory powiązane
Obsada      


Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.