D.O.M.
Chupacabras
‹D.O.M.›
Utwory | |
BR1 | |
1) Diabeł | |
2) Noc | |
3) Klasztor | |
4) Pan Władysław | |
5) Ludojad | |
6) Amon | |
7) Dom | |
8) Opowieść | |
9) Komunikat | |
10) Tango Na Wylot | |
Chupacabras
Opis
D.O.M. to trzecia płyta w dorobku grupy, ale pierwszy tzw. koncept album. Grupa eksploruje na nim i przybliża nam ciemną stronę Krakowa. Wszystkie teksty oparte są na starych legendach miejskich, plotkach i kronikach policyjnych.
Jedna z piosenek opisuje kilkudniowe zamieszanie z 1920 roku, jakie spowodowała rozpuszczona wśród krakowian pogłoska, ze w klinice na ulicy Kopernika urodził sie diabeł. Z dzielnicą Wesoła wiąże się również inny tekst, opowiadający o siostrze zakonnej Barbarze Ubryk, przetrzymywanej przez kilkanaście lat w celi klasztornej. Ujawnienie tej sprawy w 1869 roku spowodowało poważne zamieszki w całym mieście. Bohaterem kolejnego utworu jest Amon Goeth, komendant obozu koncentracyjnego w Płaszowie. To opowieści, które przedstawiają inną historię Krakowa. Marcin Świetlicki napisał tekst oraz wziął udział w utworze TANGO NA WYLOT opowiadającej o frustracji krakowskiego fotografa spowodowanej biedą (Wielki Kryzys), która popchnie go w objęcia zbrodni…
Pierwszym singlem promującym płytę jest piosenka o wdzięcznym tytule „LUDOJAD”, utwór opowiadajacy historię Frantza Thama, nazywanego również krakowskim kanibalem. W latach 40-stych XX w. Tham wraz z prostytutką Anną Motak zabił i poćwiartował kilkanaście osób. Wedle legendy, sprzedawał wyroby wędliniarskie z ludziny na krakowskiej Tandecie ( obecnie Pl. Nowy, popularne zagłębie rozrywkowe na krakowskim Kazimierzu).
Teksty w Esensji
Muzyka – Wieści