Twarz, co widziała wszystkie końce świata
Oscar Wilde
‹Twarz, co widziała wszystkie końce świata›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 % |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Twarz, co widziała wszystkie końce świata |
Data wydania | 12 kwietnia 2011 |
Autor | Oscar Wilde |
Przekład | Elżbieta Jasińska, Maria Feldmanowa, Ewa Berberyusz, Eres, Jadwiga Korniłowiczowa, Włodzimierz Lewik, Hanna Seidel, Cecylia Wojewoda |
Wydawca | PIW |
ISBN | 978-83-06-03302-1 |
Format | 440s. 150×240mm; oprawa twarda |
Cena | 55,— |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Oscar Wilde
Opis wydawcy
Opowiadania. Bajki. Poematy prozą. Eseje.
„Oscar Wilde żył tak, jak gdyby życie było jeszcze jednym utworem do napisania. Budował je jak utwór, poddawał całe tej samej idei, która przenikała jego eseje, bajki czy komedie. Z całym swym estetyzmem i pozorną zabawą w paradoksy był Wilde w gruncie rzeczy nieustępliwym moralistą”, pisał Juliusz Żuławski.
Dostajemy tu Oscara Wilde’a jako autora dziwacznych opowiadań, ze „Zbrodnią Artura Saville’a”, „Upiorem z Canterville” przede wszystkim, wzruszających bajek, jak „Szczęśliwy książę”, „Słowik i róża” czy „Rybak i jego dusza”, zgrabnych poemacików prozą jak „Artysta”, „Ten, który czynił dobrze” czy „Dom Sądu”.
Jako autora esejów wreszcie, najmniej znanych, a stanowiących niewątpliwie najważniejszą, najdoskonalszą i najpełniejszą część jego twórczości. Eseje są kluczem do rozumienia pisarstwa Wilde’a, do wniknięcia w jego pogląd na świat. Oprócz znakomitego „Krytyka jako artysty”, stanowiącego manifest literacki i filozoficzne credo Wilde’a, tom zawiera nieznany dotąd w Polsce słynny szkic „Narodziny krytyki historycznej”.
Całość podana w pięknej szacie graficznej, ilustrowana przez Piotra Gidlewskiego.
Teksty w Esensji
Książki – Publicystyka
Utwory powiązane
Książki