Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Bretwalda

Lew Sołowiej
‹Bretwalda›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBretwalda
Data produkcjimaj 2024
Autor
Wydawca Phalanx Games
Info1-4 graczy, od 14 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
Brytania. Rok 796. Król Mercji Offa, obecny Bretwalda, odpływa w ostatni sen, pozostawiając silnego spadkobiercę. Jednak świadomość wielkości przysłania dziedzicowi to, co dzieje się poza tronową salą. Wyspę zżerają wewnętrzne konflikty, żyzna ziemia krwawi, a pozostałe anglosaskie królestwa nie potrafią zasnąć, gdy na horyzoncie migocze wizja władzy.
Rodowe waśnie raptem przeradzają się w bratobójcze starcia. Czterech monarchów walczy o najwyższą godność. Jedynie jeden przybierze miano Bretwalda, Władcy Brytanii.
Tylko, czy któremuś z nich uda się zapanować nad Heptarchią nim w wyspę uderzy nawałnica żelaza i furia północy…
„Bretwalda” to gra dla 1 do 4 graczy, rozgrywająca się na przestrzeni 2 godzin. Każdy gracz przejmuje dowodzenie nad 1 z 4 królestw Heptarchii. Każde z nich ma unikatowych przywódców oraz zdolności. Aby stać się Bretwaldą gracze muszą przejąć kontrolę nad kluczowymi obszarami na planszy, wypełniać Kroniki (realizować tajne cele) oraz budować opactwa.
Gra polega na naprzemiennym wykonywaniu 2 z 4 dostępnych akcji w jednej rundzie (Porze Roku) : Zbiory, Rozwój, Fyrd (mobilizacja) oraz Ruch. Zanim gracze rozpoczną podejmowanie działań, na początku każdej Pory Roku losowana jest karta wydarzenia, zaś w lecie i na jesień armie Danów i niezależnych królestw mogą się poruszyć, zaatakować i odebrać graczom kontrolę nad obszarem.
„Bretwalda” rozgrywa się w maksymalnie 12 rundach (Porach Roku). Co sprawia, że każda podjęta przez gracza decyzja niesie za sobą ogromne konsekwencje. Niewystarczające podatki oznaczają brak środków na rozwój królestwa i na okup dla najeźdźców. Słabe Zbiory sprawią, że wojownicy zaczynają dezerterować. Wymiana towarów i zawarte sojusze są rozwiązaniami chwilowymi, a jedynie chwalebne podboje mogą doprowadzić do zwycięstwa.
Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.