Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

‹Wiedźmin 2: Zabójcy Królów›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWiedźmin 2: Zabójcy Królów
Data produkcjimaj 2011
Producent CD Projekt
Cena119,99
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
„Wiedźmin 2: Zabójcy Królów” to gra cRPG, autorstwa polskiego studia CD Projekt RED, osadzona w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza część „Wiedźmina” sprzedała się w ilości 1,2 mln egzemplarzy i zdobyła około ponad 100 nagród branżowych.
Akcja gry „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów” rozpoczyna się zaraz po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Gracz ponownie wciela się w Geralta z Rivii – wiedźmina, który uratował życie króla Foltesta i tym samym wplątał się w świat politycznych intryg królestwa Temerii, pomagając zdusić powstanie wzniecone przez Zakon Płonącej Róży. Zadaniem głównego bohatera jest ustalenie tożsamości grupy zabójców odpowiedzialnych za morderstwa dokonane na władcach Królestw Północy. Jakie są ich zamiary? Co łączy ich z wiedźminami? Odpowiedzi na to pytanie będziemy szukać wzdłuż rzeki Pontar, aż do rozrywanego konfliktami pogranicza Temerii, Kaedwen i Aedrin.
Poszczególne decyzje, które podejmujemy w trakcie rozgrywki, doprowadzają do jednego z szesnastu zakończeń fabularnych. Sam scenariusz zostanie przedstawiony za pomocą filmików przerywnikowych o łącznej długości 2,5 godziny, czyli dwa razy więcej niż w pierwszym Wiedźminie. Co ciekawe, w grze pojawił się system retrospekcji – w płynny sposób otrzymujemy informacje na temat naszych przeszłych wyborów i teraźniejszości.
Tym razem protagoniście pomagają rozmaite postacie, każda z nich posiada własne motywacje i zamiary. Wśród NPC znajdziemy zwykłych ludzi, żołnierzy, potężnych magów, władców i ich zabójców. To, kogo spotkamy na naszej drodze i jaki będzie miał stosunek do Geralta z Rivii, zależy wyłącznie od poczynań gracza – każda decyzja ma wpływ na zachowanie mieszkańców świata gry.
Autorzy główny nacisk kładą na liczne usprawnienia w rozgrywce. Geralt, niczym Ezio z Assassin’s Creed, może chodzić po dachach, co otwiera przed graczem nowe możliwości rozwiązywania zadań. Bohater otrzymał także do dyspozycji nowy, szósty znak. Co ważne, wchodzenie do pomieszczeń nie jest poprzedzone ekranem ładowania. Generalnie twórcy dużo uwagi poświęcili optymalizacji.
Ponadto oprawa wizualna jest generowana przez zupełnie nowy silnik – RED Engine, przygotowany przez studio CD Projekt RED na potrzeby Wiedźmina 2, gdyż Aurora wykorzystana w pierwowzorze stawiała przed twórcami liczne ograniczenia. Producenci korzystają także z Havoka, czyli technologii odpowiedzialnej za wierne odwzorowanie praw fizyki. Dużo uwagi poświęcono również przebudowie systemu dnia i nocy.
Zmodyfikowano również system walki (starcia z wrogami są bardzo krwawe, dynamiczne, wymagają zastosowania odpowiedniej taktyki i opierają się na zasadzie Quick Time Event – należy wciskać wskazany przycisk we właściwym momencie), poprawiono algorytmy Sztucznej Inteligencji postaci niezależnych, które reagują na poczynania gracza w wirtualnym świecie, a także całkowicie zmieniono sposób wyświetlania dialogów głównego bohatera z napotkanymi postaciami, stosując dynamiczną kamerę.
Teksty w Esensji
Gry – Wieści      

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.