Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Code Blue

Urszula Antoniak
‹Code Blue›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCode Blue
Dystrybutor Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Data premiery13 stycznia 2012
ReżyseriaUrszula Antoniak
ZdjęciaJasper Wolf
Scenariusz
ObsadaBien de Moor, Lars Eidinger, Annemarie Prins, Sophie van Winden
MuzykaEthan Rose
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiDania, Holandia
Czas trwania80 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Code Blue, drugi po znakomicie przyjętym Nic osobistego pełnometrażowy film Urszuli Antoniak, należał do najgoręcej dyskutowanych propozycji w sekcji Piętnastka reżyserów tegorocznego festiwalu w Cannes. Marian jest pielęgniarką, praca w szpitalu zupełnie ją pochłania. Opiekuje się umierającymi, asystuje przy śmierci, czasami ją przyspiesza. Kolekcjonuje drobne przedmioty należące do zmarłych pacjentów. Żyje w pustym mieszkaniu, stroni od ludzi. Któregoś dnia zwraca uwagę na nowego sąsiada. Połączy ich osobliwe doświadczenie – oboje będą biernymi świadkami brutalnego gwałtu.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Urszula Lipińska ‹Zagrożenie życia›

Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska ‹Filmy Nowych Horyzontów 2011 (1/3)›

Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [6.50]

MO – Michał Oleszczyk [6]
Przyzwoity, chwilami fascynujący film Antoniak robi wszystko, by zaleźć widzowi za skórę, co udaje mu się zaskakująco dobrze. Kanciasta bohaterka z pogranicza patologii i filozofii, rygorystyczna inscenizacja i duch autentycznego dociekania granic moralności – wszystko to, do czego aspiruje Małgorzata Szumowska, Antoniak już potrafi. Czekam na jej kolejne filmy.

AZ – Artur Zaborski [7]
Urszula Antoniak używa estetyki szoku tak skutecznie, jak Wojciech Smarzowski. Przy tym jest niezwykle samoświadomą reżyserką, która wie, co chce zawrzeć w swoim dziele. Przez to czasami niemal ociera się o tezowość, ale na szczęście umiejętnie wyswobadza się z pułapki.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.