Odbudowa Warszawy 1945-1980
Piotr Grzymisławski, Łukasz Szopka
‹Odbudowa Warszawy 1945-1980›
Opis wydawcy
Gra toczy się na przestrzeni trzydziestu lat, dlatego w poszczególnych etapach pojawią się w niej różne zadania urbanistyczne związane z doktrynami politycznymi, tendencjami w architekturze oraz z sytuacją ekonomiczną i rozwojową w Polsce w danym okresie. Jednak przede wszystkim gracze za każdym razem mogą odbudować miasto inaczej niż miało to miejsce w historii. Tylko od nich zależy czy zostanie zrealizowana historyczna odbudowa Warszawy i to, w którym miejscu – jeżeli w ogóle – powstanie Pałac Kultury i Nauki. Gracze mają również do swojej dyspozycji projekty nigdy niezrealizowane, zarówno te z planu sześcioletniego jak i z późniejszych koncepcji urbanistycznych. W grze pojawia się także element futurystyczny – dla graczy dostępne są projekty dwóch linii metra. Takie plany rzeczywiście istniały w powojennej Warszawie, ale ze względów ekonomicznych nie zostały nigdy zrealizowane. W grze jest to możliwe.
Celem gry jest odbudowa Warszawy ze zniszczeń wojennych i rozwój miasta. Gracze mogą pozyskiwać beton, używać materiałów budowlanych pochodzących z gruzu zburzonej Stolicy oraz z różnych funduszy społecznych, z których w tych czasach korzystano podczas odbudowy. Jednak nie tylko rekonstrukcja jest istotna, ale również odpowiednia lokalizacja obiektów na mapie Warszawy i umiejętne delegowanie członków pracowni do pracy.
Jednym z kilku elementów taktycznych w grze jest sprawne zarządzanie kartami projektów i pracownikami. Właściwe wykorzystanie dodatkowych zdolności może być kluczowym działaniem, które nie tylko przyniesie korzyść jednemu graczowi, ale też utrudni pracę innemu. Jednak ani przez chwile nie można zapomnieć o pozyskiwaniu nowych materiałów budowlanych z prefabrykatów i budowie bloków z Wielkiej Płyty.
Sprostasz wyzwaniu i odbudujesz Warszawę?
Teksty w Esensji
Gry – Recenzje
Gry – Publicystyka