Rzeźnik
(Le boucher)
Alina Reyes
Opis wydawcy
Mięso wołowe, które leżało przede mną, to było ciało jakiegoś przeżuwacza stojącego gdzieś na łące, tylko że opuściła je krew, rzeka, która tak szybko daje i odbiera życie, a z której pozostało tu już tylko kilka kropel perlących się na białym papierze.
Rzeźnik, który mówił o seksie przez całe dnie, był z takiego samego ciała, ale jego ciało było ciepłe, gdzieniegdzie jędrne, gdzieniegdzie miękkie. Rzeźnik także miał swoje lepsze i gorsze strony, wymagające, takie, które paliły się do tego, by przekształcić się w mięso. Moje ciało też było samo, a ja czułam pożar ogarniający moje krocze, kiedy słuchałam słów rzeźnika…
„Piękno jest w pragnieniu, w rozkoszy, w zgodzie ciała i słowa. Niestety! Czy to z braku tego, co zakazane, czy z braku tajemniczości, czy może niedopowiedzeń współczesna literatura popada w zimny, doświadczalnie kliniczny obraz rzeczy, zimny, czytaj sprośny, wulgarny, napisany językiem ubogim, wręcz anemicznym. To nie jest ostry erotyzm to zwyczajne porno. Zbyt często zapominamy, że prawdziwy erotyzm jest sztuką. Pamięta o tym doskonale Alina Reyes, co widać w jej powieściach od otoczonego aurą skandalu debiutanckiego »Rzeźnika« aż po ostatnią książkę »Le carnet de Rose«”.
— Patrick Besson
Utwory powiązane
Książki