Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Co wnosi nos? Nauka o tym, co nam pachnie (What the Nose Knows. The Science of Scent in Everyday Life)

Gilbert Avery
‹Co wnosi nos? Nauka o tym, co nam pachnie›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCo wnosi nos? Nauka o tym, co nam pachnie
Tytuł oryginalnyWhat the Nose Knows. The Science of Scent in Everyday Life
Data wydania3 lutego 2010
Autor
PrzekładJacek Konieczny
Wydawca W.A.B.
ISBN978-83-7414-757-6
Format424s. 123×195mm; oprawa twarda
Cena44,90
Gatuneknon‑fiction, podręcznik / popularnonaukowa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Gilbert Avery
Opis wydawcy
Spośród wszystkich zmysłów powonienie było przez wieki najmniej doceniane i badane, by ostatnimi czasy zrobić oszałamiającą karierę, także medialną. Nie skupiamy się już wyłącznie na likwidowaniu brzydkich zapachów, a umiejętność tworzenia wonnych kompozycji urosła do rangi sztuki. Avery Gilbert, psycholog zapachu, w książce „Co wnosi nos?” analizuje rolę, jaką zmysł powonienia odgrywa w naszym życiu. Oprócz eksploracji własnych doświadczeń autor szuka tropów w literaturze, przywołuje nazwiska Prousta, Süskinda, Rushdiego i innych. Stara się prześledzić ewolucję podejścia do zapachu, jego znaczenie w kulturze, sztuce i powszedniości. Jak będzie wyglądać przyszłość naszych zmysłów? Czy przejmiemy nad nimi pełną kontrolę? Czy możliwy byłby bezwonny świat? I w końcu – jak wielki wpływ na nasze postrzeganie rzeczywistości ma zapach?
Książka „Co wnosi nos?” została nominowana do Royal Society Prze for Science Books za rok 2008.
Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.