Henryk Wars. Utwory symfoniczne
Henryk Wars, Polska Orkiestra Radiowa
‹Henryk Wars. Utwory symfoniczne›
Utwory | |
CD1 | |
1) Maalot – elegia na orkiestrę poświęcona pamięci zamordowanych dzieci [1974] | |
2) Wieżowce - Szkice miejskie – suita na orkiestrę symfoniczną [1951;1969-1974] | |
3) Blues śródmiejski - Szkice miejskie – suita na orkiestrę symfoniczną [1951;1969-1974] | |
4) Autostradowe scherzo - Szkice miejskie – suita na orkiestrę symfoniczną [1951;1969-1974] | |
5) Koncert na fortepian i orkiestrę [1950] | |
6) Allegro deciso - I Symfonia [1948-49] | |
7) Adagio elegiaco - I Symfonia [1948-49] | |
8) Allegretto con grazia - I Symfonia [1948-49] | |
9) Allegro con moto - I Symfonia [1948-49] | |
Henryk Wars, Polska Orkiestra Radiowa
Opis
Henryk Wars znany jest od dawna z jako twórca piosenek i muzyki filmowej z lat 30. Dzieła symfoniczne Henryka Warsa, które powstały w jego amerykańskim okresie (1947-1977) zostały odkryte pod koniec lat 90. i dopiero teraz ukazują sia w świetnym nowym nagraniu Polskiej Orkiestry Radiowej pod batuta Michała Klauzy. Do monumentalnej Symfonii nr. 1 (1949), trzyczęściowych symfonicznych Szkiców miejskich (1951, rew. 1974) i uwertury koncertowej Maalot (1974) jest dołączony błyskotliwy jednoczęściowy Koncert na fortepian i orkiestrę (1950) w interpretacji pianisty Piotra Orzechowskiego. Dzieła te stanowią istotny dodatek do historii muzyki polskiej XX wieku i jednocześnie ukazują w nowym świetle dorobek kompozytora, którego muzyka nie traci na popularności wśród kolejnych pokoleń fanów.
Henryk Wars znany jest od dawna z jako twórca piosenek i muzyki filmowej z lat 30. Dzieła symfoniczne Henryka Warsa, które powstały w jego amerykańskim okresie (1947-1977) zostały odkryte pod koniec lat 90. i dopiero teraz ukazują sia w świetnym nowym nagraniu Polskiej Orkiestry Radiowej pod batuta Michała Klauzy. Do monumentalnej Symfonii nr. 1 (1949), trzyczęściowych symfonicznych Szkiców miejskich (1951, rew. 1974) i uwertury koncertowej Maalot (1974) jest dołączony błyskotliwy jednoczęściowy Koncert na fortepian i orkiestrę (1950) w interpretacji pianisty Piotra Orzechowskiego. Dzieła te stanowią istotny dodatek do historii muzyki polskiej XX wieku i jednocześnie ukazują w nowym świetle dorobek kompozytora, którego muzyka nie traci na popularności wśród kolejnych pokoleń fanów.
Współwydawcą płyty jest Narodowe Centrum Kultury. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Polska Orkiestra Radiowa / Polish Radio Symphony Orchestra
Michał Klauza – dyrygent / conductor
Piotr Orzechowski – fortepian / piano [5]
Artysta nagrywał na fortepianie YAMAHA CFX / Recorded on a YAMAHA CFX piano
Nagrano w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
Recorded at the Witold Lutosławski Concert Studio of Polish Radio: 21-23.06.2017 (poz. / tracks 1-4), 18.12.2016 live (poz. / track 5), 11.06.2017 live (poz. / tracks 6-9)
Reżyseria nagrania / Recording supervision & sound engineering: Gabriela Blicharz (1-9), Lech Dudzik (1-5), Julita Emanuiłow (6-9)
Montaż nagrań / Recording editors: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik
Zgranie i mastering / Post-production, mastering: Gabriela Blicharz
Utwory powiązane
Muzyka