System Piwny w praktyceKonnichi-wa, szanowny pracowniku Ninja Burger! Oto przed Tobą wierna symulacja sieci barów szybkiej obsługi – Ninja Burger RPG. W niewielkiej – 34-stronnicowej książeczce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by dostąpić zaszczytu pracy dla jedynej restauracji władającej Dotykiem Śmierci Dim-Mak!
Radosław KacprzykSystem Piwny w praktyceKonnichi-wa, szanowny pracowniku Ninja Burger! Oto przed Tobą wierna symulacja sieci barów szybkiej obsługi – Ninja Burger RPG. W niewielkiej – 34-stronnicowej książeczce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by dostąpić zaszczytu pracy dla jedynej restauracji władającej Dotykiem Śmierci Dim-Mak! Ninja Burger Role-Playing Game jest pierwszą grą fabularną opartą na Systemie Piwnym (Beer Engine). Zamiast heroicznych wyczynów czy zgłębiania psychiki bohatera, oferujemy utratę kilku godzin wolnego czasu, kilku(nastu) puszek piwa i wiadra przekąsek. Zapewniamy, że prostota opartego na k6 Systemu Piwnego zapewni Ci świetną zabawę nawet w stanie upojenia, a zapaskudzone karty postaci dodadzą grze kolorytu. Trening podstawowy W Systemie Piwnym Twoją postać charakteryzują cztery cechy – Siła, Zręczność, Ki i Duperele. I tak, Siła determinuje fizyczną tężyznę bohatera, Zręczność – jego refleks i koordynację, Ki – wiedzę i zdolności parapsychiczne (jak wykorzystywanie Magii Ninja), Duperele natomiast – wszystko nie związane bezpośrenio z przemocą i aktami sabotażu (Duperele determinują również szybkość, z jaką porusza się Ninja – nie jest to więc cecha zupełnie bezużyteczna). Wartości cech określamy rzucając za każdą z nich trzema kostkami sześciościennymi i sumując wyniki. Kiedy Ninja próbuje wykonać jakąś czynność, rzuca kilkoma kostkami k6 (ich ilość określa Kierownik Ninja Burger – gaijin nazywają go Mistrzem Gry), sumuje wyniki i porównuje z odpowiednią cechą. Jeśli wyrzucił poniżej jej wartości – czynność się udała. Trening zaawansowany Każdy Ninja specjalizuje się w pewnych umiejętnościach, każdy też należy do jednego z sześciu klanów. Obie te cechy wybiera się losowo. Należy się też zapoznać z zasadami Wujenitsu – tajemniczej Magii Ninja. Pamiętaj, pracowniku, że musisz OSOBIŚCIE wykonywać wszystkie gesty związane z użyciem Magii. Dodatkowo, używając Mocy Kameleona (Shinobi Itsu) będziesz musiał udawać obiekt, który pragniesz naśladować! Kiedy opanujesz odpowiednie techniki, przyjdzie czas na wybór odpowiedniej broni i zapoznanie się z Tabelą Magicznych Kieszeni Ninja (strzeż się jednak – każdy, kto pomyli wiersze tabeli z kolumnami, padnie ofiarą okrutnego Microsoftitsu Excel!). Trening dodatkowy W każdej chwili Kierownik może się powołać na jedną z dodatkowych zasad Ninja Burger. Należy więc pilnie strzec swej karty postaci, nie spowalniać gry i zwracać się do współpracowników z należytym szacunkiem („Marian-san, czy mógłbyś mi przynieść piwo?”). Gdy Twój Ninja zginie w boju, sugerujemy powołać się na Zasadę Haiku – jeśli ułożysz haiku o swym zmarłym bohaterze, możesz stworzyć nową postać i natychmiast powrócić do gry („Mój Ninja is dead / Umarł okryty chwałą / Za Ninja Burger”). Jedną z ważniejszych zasad jest Zasada Ninja-Ninja. Głosi ona, że liczba mnoga od „Ninja” brzmi „Ninja”. Każdy, kto wypowie haniebne słowo „Nindże” zmuszony będzie wyśpiewać rytualną pieśń – „Ninja Ninja Bo Binja, Fanana Fana Fo Finja, Me Mi Mo Minja, Ninja!”. Trening praktyczny Oto jak wygląda przykładowa rozgrywka w Ninja Burger: W celu dostarczenia pożywnych burgerów do siedziby korporacji Kosimazaki, grupka trzech Ninja musi dostać się do pilnie strzeżonego budynku. Mifune, początkujący pracownik z Klanu Tysiąca Wysp, próbuje bezszelestnie dostać się do środka. Decyduje się użyć wytrycha. Czynność ta wymaga udanego rzutu na Ki – Ninja musi być przecież skoncentrowany. MIFUNE: Otwieram drzwi wytrychem. KIEROWNIK: Mifune-san, trudność testu wynosi trzy. Rozpocznij ceremonię rzutu trzema kostkami. Mifune rzuca i sumuje wyniki. Wyrzucił 12 – dużo powyżej swojego Ki. KIEROWNIK: Mifune-san, podczas niezręcznej próby sforsowania drzwi uruchomiłeś alarm. Pamiętaj, że Ninja nigdy nie ucieka przed niebezpieczeństwem! MIFUNE: Dobrze, Kierowniku-sama. Stawię czoła gaijin’om! Po długiej i wyczerpującej walce, Mifune strzepuje z kostiumu szczątki przeciwników. MIFUNE: Ha! Te gaijin’skie ścierwo nie może się równać z potęgą Ninja! KIEROWNIK: Mifune-san, niestety podczas walki naraziłeś torbę z burgerami na uszkodzenia! Kierownik rzuca k6 – wypadła liczba nieparzysta, a więc torba została uszkodzona! KIEROWNIK: Natychmiast wykonaj rzut na Tabelę Uszkodzeń Zamówienia! Mifune wykonuje rzut 2k6 – otrzymuje 3. KIEROWNIK: Podczas walki pozwoliłeś aby święte Frytki Naszych Przodków ostygły! Musisz natychmiast popełnić seppuku poprzez zjedzenie ich! Mifune posłusznie wcina frytki. Zimny posiłek momentalnie odbiera mu życie. MIFUNE (wstaje i recytuje haiku): Mifune umarł. Śmierć niosą zimne frytki. Podgrzewajmy je. KIEROWNIK: Brawo, możesz stworzyć nowego Ninja. Banzai! Ninja Burger, jedyna sieć restauracji władająca Dotykiem Śmierci Dim-Mak, słynie z błyskawicznego realizowania zamówień. Nasi klienci nie muszą otwierać nam drzwi – i tak wejdziemy oknem. Nie muszą nam podawać adresu – jesteśmy Ninja i wiemy gdzie mieszkacie. Nie musicie nam płacić – znamy numery Waszych kont i sami dokonamy stosownego przelewu. Zamówienia realizują tacy jak Ty – pracownicy. Pamiętaj jednak, że Kierownictwo Ninja Burger nie toleruje słabości – jeśli nie zdołasz dostarczyć burgerów w ciągu 30 minut – zmuszony będziesz popełnić seppuku! Nie można nie wspomnieć o czyhających na Ninja niebezpieczeństwach. Pozbawione honoru psy z Samurai Burger i nędzne pachołki Otaku Bell zrobią wszystko by przeszkodzić Ci w dostarczeniu burgerów. Likwidowanie pracowników konkurencji to pewna droga do kariery! Jeżeli jesteś gotów podjąć pracę dla Ninja Burger, jeśli chcesz przywdziać fajny kostium, jeśli pragniesz kosić Samuraiów równo z trawą za pomocą czadowego miecza – niezzwłocznie zaopatrz się w Ninja Burger RPG za niecałe 700 yenów (6 dolarów)! Zapewniamy dobrą zabawę, chwilę wytchnienia od krucjat w mitycznych krainach i innych, wymyślonych przez gaijin udziwnień. Ninja Burger to czysta radocha – nie wymagająca skupienia ani nawet trzeźwości. Zresztą, KTO NIE CHCIAŁBY ZOSTAĆ NINJA? 1 kwietnia 2003 „Ninja Burger” Konwencja: Ninja! Autorzy: Oświecone Kierownictwo Ninja Burger (i kilku gaijin’ów z 9th Level Games i Aetheral Forge) Cena: 5.95$ www.ninjaburger.com |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski
Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Conan Erpegowiec
— Radosław Kacprzyk
Pulp-apokalipsa
— Radosław Kacprzyk
Pandemonium
— Radosław Kacprzyk
Praca wre
— Radosław Kacprzyk
Nisko przelatujący półbogowie
— Radosław Kacprzyk
Warzywny Armageddon
— Radosław Kacprzyk
Przyczajeni Gracze, ukryty Mistrz Podziemi
— Radosław Kacprzyk
Masz ci Los...
— Radosław Kacprzyk
Czyja?
— Radosław Kacprzyk