Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Soraya Lane
‹Córka z Kuby›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCórka z Kuby
Tytuł oryginalnyThe Cuban Daughter
Data wydania14 czerwca 2023
Autor
PrzekładAnna Esden-Tempska
Wydawca Albatros
CyklUtracone Córki
ISBN978-83-6751-386-9
Format352s. 135×205mm; oprawa zintegrowana
Cena44,90
Gatunekhistoryczna, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Odkrywając rodzinne tajemnice
[Soraya Lane „Córka z Kuby” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W „Córce z Kuby” znajdziemy dwie równolegle opowiedziane historie. Różny jest ich czas i miejsce, ale siła miłości jest taka sama.

Joanna Kapica-Curzytek

Odkrywając rodzinne tajemnice
[Soraya Lane „Córka z Kuby” - recenzja]

W „Córce z Kuby” znajdziemy dwie równolegle opowiedziane historie. Różny jest ich czas i miejsce, ale siła miłości jest taka sama.

Soraya Lane
‹Córka z Kuby›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCórka z Kuby
Tytuł oryginalnyThe Cuban Daughter
Data wydania14 czerwca 2023
Autor
PrzekładAnna Esden-Tempska
Wydawca Albatros
CyklUtracone Córki
ISBN978-83-6751-386-9
Format352s. 135×205mm; oprawa zintegrowana
Cena44,90
Gatunekhistoryczna, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
To drugi tom cyklu „Utracone córki” nowozelandzkiej pisarki. Niedawno ukazała się pierwsza część, pt. „Córka z Włoch”, ale seria nie ma ustalonej kolejności. Punktem wspólnym dla wszystkich tych powieści jest dom samotnej matki w Londynie, gzie przed laty trafiały dzieci do adopcji. Jedynym śladem przeszłości są drobne pamiątki, trafiające po latach do członków ich rodzin.
Takie oto pudełko otrzymała Claudia. Znajduje się w nim wizytówka brytyjskiego biznesmena i herb kubańskiej rodziny. Co ma to wspólnego z jej nieżyjącą już babcią? Pamięć o bliskiej jej osobie motywuje ją do rozwikłania tej tajemnicy. Nieoczekiwanie dla siebie ląduje w Hawanie z nadzieją, że dowie się czegoś więcej.
Powieść toczy się naprzemiennie w dwóch perspektywach czasowych. Przenosimy się także do Hawany w latach 50. XX wieku i poznajemy historię dziewiętnastoletniej Esmeraldy Díaz, najstarszej córki bogatego właściciela firmy cukrowej. Interesy idą znakomicie, ojciec nawiązuje kontakty handlowe z pewną brytyjską firmą. Reprezentuje ją Chistopher, którego spotkanie z Esmeraldą, choć przelotne, wywiera na nim głębokie wrażenie. Czy tak samo czuje młoda dziewczyna? Musi ona przede wszystkim pamiętać o obowiązku względem swojego szanowanego rodu i o tym, aby nie splamić jej honoru. Reguły patriarchalnej kultury są bezlitosne.
Książka jest przede wszystkim niezobowiązującym rozrywkowym romansem, dlatego też do jej tła nie trzeba specjalnie przywiązywać wagi. O ile w „Córce z Włoch" nie było zbyt dużo opisów włoskich realiów, o tyle wydaje się, że okruchów Kuby znajdziemy w tej powieści trochę więcej, choć obraz tego kraju jest mocno wyidealizowany. Sympatycznie przedstawieni są kubańscy znajomi Claudii. Jak się okazuje, wszyscy mówią płynnie po angielsku - oczywiście ten brak bariery językowej wydaje się raczej kreacją na potrzeby powieści. Wtrącane hiszpańskie wyrażenia dodają powieści kolorytu, ale byłoby dobrze, aby ich zapis był jednak zgodny z ortografią tego języka (w odpowiednich zdaniach brakuje odwróconych znaków zapytania i wykrzykników).
Schemat fabuły „Córki z Kuby” jest podobny do poprzedniej części. Mamy tutaj główną bohaterkę, którą intryguje odkrywanie rodzinnych tajemnic. Podąża ich tropem krok po kroku. Jak się okazuje, odnajduje nie tylko swoje korzenie, ale i miłość. Nie jest to nic specjalnie odkrywczego, ale Soraya Lane pisze na tyle barwnie i zajmująco, że książka może się podobać. Dwa wątki są ze sobą ciekawie i intrygująco powiązane. I Claudia, i Esmeralda, doświadczają piękna i siły uczucia, które bezpowrotnie zmienia ich życie, ale też w nieoczekiwany sposób łączy obie bohaterki.
koniec
27 lipca 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

UWAGA, MILICJA!: Jak własowiec, to musi być bydlę
Sebastian Chosiński

20 V 2024

Milicyjna kariera Władysława Kostienki zaczęła się w 1963 roku od powieści „Trzech z wydziału śledczego”. W swoim debiucie pojawił się on jako oficer w stopniu majora, będący podwładnym pułkownika Sadczikowa. Julian Siemionow postawił przed nimi arcytrudne zadanie: mają dopaść i unieszkodliwić grasującą po Moskwie bandę, która napada, kradnie, a nawet zabija. I oczywiście planuje kolejne „skoki”.

więcej »

Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
Sebastian Chosiński

18 V 2024

Choć kilka książek Władimira Maksimowa ukazało się w Polsce (także Ludowej), nie jest on nad Wisłą postacią szczególnie znaną. Co zrozumiałe o tyle, że od początku lat 70. istniał na niego w ZSRR zapis cenzorski. Wczesna nowela „A człowiek żyje…”, w dużej mierze eksplorująca osobiste przeżycia pisarza, to jeden z najbardziej wstrząsających opisów losu człowieka „bezprizornego”.

więcej »

PRL w kryminale: Pecunia non olet
Sebastian Chosiński

17 V 2024

Za najohydniejsze dzieło w dorobku Romana Bratnego uznaje się opublikowany po wprowadzeniu w Polsce stanu wojennego „Rok w trumnie”. Siedem lat wcześniej autor „Kolumbów” wydał jednak inną książkę. W kontekście tego, czym inspirował się pisarz, być może nawet ohydniejszą. To „Na bezdomne psy”, w której, aby zdyskredytować postać okrutnie zamordowanego Jana Gerharda, Bratny posłużył się kostiumem „powieści milicyjnej”.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż twórcy

Niełatwe życiowe wybory
— Joanna Kapica-Curzytek

Tegoż autora

Alchemia
— Joanna Kapica-Curzytek

Odtrutka na szkolną traumę
— Joanna Kapica-Curzytek

Fakty i wyobraźnia
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak to dobrze, że nie jesteśmy wszechwiedzący
— Joanna Kapica-Curzytek

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Jeszcze jeden dzień bliżej naszego zwycięstwa
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspierać rozwój
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.