Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Księżna (The Duchess)

Saul Dibb
‹Księżna›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKsiężna
Tytuł oryginalnyThe Duchess
Dystrybutor Best Film
Data premiery9 stycznia 2009
ReżyseriaSaul Dibb
ZdjęciaGyula Pados
Scenariusz
ObsadaKeira Knightley, Ralph Fiennes, Hayley Atwell, Charlotte Rampling, Simon McBurney, Richard McCabe, Dominic Cooper, John Shrapnel, Patrick Godfrey
MuzykaRachel Portman
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiFrancja, Wielka Brytania, Włochy
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat, historyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Fabuła będzie opowiadać o księżnej Georgianie, nazywanej przez historyków "księżną Dianą" swoich czasów, która wiodła ekstrawaganckie, rozwiązłe życie, pełne politycznych i miłosnych intryg. Stając się jedną z najbardziej wpływowych osób w Wielkiej Brytanii, jednocześnie zaczęła popadać w ogromne długi spowodowane jej zamiłowaniem do hazardu.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      



Tetrycy o filmie [5.67]

DA – Darek Arest [3]
Kaman… Takie ładne kostiumy, a taka lichota pod spodem. Zaznaczę, że bynajmniej nie o Keirę mi się rozchodzi.

PD – Piotr Dobry [8]
Role Knightley i Fiennesa są wybitne, a paralele do CV księżnej Diany efektowne, ale bardziej istotnym znajduję, że ten soczysty XVIII-wieczny dramat kostiumowy każe pomyśleć również o losach wielu anonimowych kobiet w milczeniu przeżywających podobne tragedie. W pieprzonym XXI wieku!

BF – Bartek Fukiet [7]
Popowa wersja „Niebezpiecznych związków”. Ralph Fiennes daje popis aktorstwa w roli powściągliwego arystokraty. Keira Knightley, jak zawsze doskonale odnajdująca się w strojach z epoki, bryluje u jego boku, choć moim zdaniem – szczególnie w drugiej części filmu – jej luzacki styl bycia i młodzieńczy wygląd niespecjalnie przystają do życiowych perypetii bohaterki.

MW – Michał Walkiewicz [5]
Tak tak, pochylmy się nad losem wielu anonimowych kobiet i przy okazji nie zapomnijmy o tych, które pustkę egzystencjalną wypełniają meblami z Ikei. Wybacz, Piotrze, ale jakoś nie przekonują mnie takie sugestie (to jednak inna epoka, inne obyczaje i inne powody cichych tragedii). Fantazyjne ciuchy to za mało na soczysty dramat, a mina złapanej we wnyki łani nie wystarczy na wybitną rolę.

KW – Konrad Wągrowski [6]
Historia lady Dżi – skojarzenia z księżną Dianą i księciem Karolem są tu absolutnie nieuniknione. Poza tym to solidne, ładnie zrobione kino kostiumowe, w którym doskonale odnajdują się Keira Knightley (dawniejsze epoki jej służą – wspomnijcie choćby „Dumę i uprzedzenie”) i świetny jak zwykle Ralph Fiennes. Obrazek obyczajowy z epoki, ale też z elementami bardziej emocjonalnymi (choćby sceny z dziećmi). Szkoda jednak, że tych emocji w sumie nie było tak dużo, w jakimś stopniu bohaterowie pozostają nie do końca odkryci.

BZ – Beata Zatońska [5]
Oparta na faktach historia Georginy Cavendish, kobiety niezwykłej, pełnej hartu ducha, której udało się przełamać konwenanse i wejść do świata polityki (na tyle, na ile kobieta wtedy, czyli pod koniec XVII wieku zrobić to mogła). Grająca główną rolę Keira Knightley nie ma niestety takiego talentu aktorskiego i charyzmy, by oddać osobowość księżnej, wyrastającą zdecydowanie ponad swój czas. Za to Keira fantastycznie wygląda w stylowych kostiumach z epoki. Szansa na ciekawe studium zniewolenia kobiety została zaprzepaszczona. Pozostał miły dla oka romans (trochę więcej niż romans) historyczny. Wart uwagi jest za to Ralph Fiennes w roli oschłego, apodyktycznego hulaki, księcia Devonshire, męża Georginy.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.