Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wszyscy mają się dobrze (Everybody's Fine)

Kirk Jones
‹Wszyscy mają się dobrze›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWszyscy mają się dobrze
Tytuł oryginalnyEverybody's Fine
Dystrybutor Forum Film
Data premiery8 stycznia 2010
ReżyseriaKirk Jones
ZdjęciaHenry Braham
Scenariusz
ObsadaRobert De Niro, Kate Beckinsale, Drew Barrymore, Sam Rockwell, Katherine Moennig, Melissa Leo, James Frain, Seamus Davey-Fitzpatrick, Robert Niebrzydowski
MuzykaDario Marianelli
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiUSA, Włochy
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Frank Goode, po śmierci żony, próbuje odzyskać kontakt z dorosłymi już dziećmi. Postanawia wyruszyć w podróż i niespodziewanie odwiedzić całą czwórkę: Davida, który jest „uznanym artystą” w Nowym Jorku, starszą córkę Amy, która „wysoko zaszła w reklamie”, Roberta, „dyrygenta w Chicago” i Rosie – „główną tancerkę w rewii w Las Vegas”. Jak wiele wspólnego z rzeczywistością ma to, co Frank wiedział do tej pory o życiu swych dzieci...?
Teksty w Esensji
Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [7.33]

PD – Piotr Dobry [8]
Że zacytuję ostatnie słowa Anne Byrne z „Opowieści z hrabstwa Essex”: „Ale kto powiedział, że łatwo jest kochać, hm? Mimo wszystko, od tego jest przecież rodzina”. Rodzina Goode z filmu Jonesa też miłuje się jakoś nieporadnie, często niewłaściwie, ale przynajmniej chce. O ilu familiach nie można powiedzieć nawet tego? Materiał do refleksji plus wybitna, wyciszona, a zarazem niezwykle charyzmatyczna kreacja De Niro.

UL – Urszula Lipińska [7]
Świetnie do oglądania w parze z „To skomplikowane”. Gdzie Nancy Meyers chichocze, tam Kirk Jones zamyśla się, wyciągając gorzkie wnioski. Nie sądziłam, że od Roberta De Niro doczekamy jeszcze roli z realnym dramatem w tle.

MO – Michał Oleszczyk [7]
Estetycznie i aktorsko nie ma to wiele wspólnego z oryginałem Tornatore. De Niro jest wyczekujący i cichy; Mastroianni był żywszy (dostał też więcej scen wizyjnych). Ale dzięki temu właśnie główny temat wybrzmiewa tu mocniej: ojciec, który zapomniał spytać swoje dzieci o to, kim są, płaci okrutną cenę za swą rodzicielską pychę. Siła tej historii tkwi w centralnej sprzeczności: ojcowska pycha nie przyszła wcale w miejsce miłości, ale była jej przedziwną częścią składową.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.