Co nam w kinie gra: Wizje Gilliama i nowohoryzontowy zwycięzca (08.01.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Parnassus”, „Głód”, „Daybreakers. Świt”, „Wszyscy mają się dobrze” i „Ciacho”.
EsensjaCo nam w kinie gra: Wizje Gilliama i nowohoryzontowy zwycięzca (08.01.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Parnassus”, „Głód”, „Daybreakers. Świt”, „Wszyscy mają się dobrze” i „Ciacho”. Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków. We współczesnym Londynie pojawia sie trupa starożytnych magików, którzy zaprezentują tutaj swój niezwykły pokaz. W czasie jego trwania z pomocą magicznego lustra oferują widzom podróż do świata wyobraźni. Jest wśród nich Tony, odludek, który przyłącza się do ekipy, aby ocalić córkę impresaria grupy, dr. Parnassusa, od zakusów diabła. Czytaj w „Esensji”: Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage: Imaginarium? Raczej graciarnia. Ścinki i klatki z poprzednich filmów Gilliama poklejone wariacko i nic niedodające do świata reżysera. Najciekawiej w „Parnassusie” wypada oczywiście śledzenie roli Tony’ego granej przez Heatha Ledgera, następnie przejętej przez Jude’ a Lawa, Johnny’ego Deppa i Colina Farrella. Zamienia się ona trochę w rywalizację o to, który z odtwórców ma więcej charyzmy. Czytaj cały tekst. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 67% • • • Akcja rozgrywa się w 1981 roku w więzieniu Maze w Północnej Irlandii, gdzie członek IRA, Bobby Sands, po wielu miesiącach brutalnych tortur, wraz z 9 innymi więźniami-republikanami nie mogącymi znieść już upokorzeń ze strony strażników, a także nie znajdując innego sposobu na dalszą walkę w swojej sprawie (nadanie więzionym republikanom statusu więźniów politycznych), decyduje się na strajk głodowy. Czytaj w „Esensji”: Urszula Lipińska pisze w relacji z Era Nowe Horyzonty: „Głód” opowiadany jest w statycznych, spokojnych kadrach o niezwykłej mocy oddziaływania. Pozbawiony emocjonalnej gwałtowności sposób przedstawienia tej historii w rzeczywistości szarpie widzem na wszystkie strony jakimś dziwnym, ukrytym pod wystudiowaną powierzchnią niepokojem. Nie często zdarzało się powiedzieć po nowohoryzontowych pokazach: na następny film tego pana czekamy z niecierpliwością. (90%) Czytaj cały tekst. Tetrycy o filmie: Michał Oleszczyk: Arcydzieło, przy którym człowiek pokornieje i zdaje sobie sprawę, jaką ilość śmiecia nazywa z braku laku „dobrym kinem”. Film o ciele i duszy; o historii i jej braku; o doraźnej wadze polityki i jej ostatecznej nicości. McQueen jednym ruchem wszedł do kanonu, co wcześniej udało się chyba tylko Malickowi. Nie „polecam”, tylko milknę w podziwie. (10/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.7/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 90% • • • Jest rok 2016. Mija 10 lat od chwili kiedy tajemnicza choroba zmienia ludzi w wampiry. Istoty ludzkie są chwytane i hodowane jak zwierzęta, które mają dostarczać życiodajnego pokarmu. Życie nowych istot uzależnione jest od dostępu do krwi zdrowych ludzi, których na świecie pozostaje coraz mniej. Tetrycy o filmie: Urszula Lipińska: Apokaliptyczna wizja na miarę czasów, w których wszystko jedno o czym traktuje film, byle ktoś miał w nim wampirze kły. Bracia Spierig doskonale wiedzą, że żaden bajer nie uratuje obrazu świata przyszłości jeśli nie zaprojektuje się go logicznie i precyzyjnie. Od podziału klasowego w społeczeństwie wampirów po krew pitą z lodem jak whisky – nie ma w tym filmie nic odpuszczonego. Gdyby jeszcze całość poszła tropem lekkiej stylizacji ujęć na wydarzenia historyczne, a zdaje się, że to autorów nieśmiało kusiło, „Daybreakers” celowaliby w poziom oczko wyżej niż tylko świetne kino rozrywkowe. (7/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 8.5/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 67% • • • Frank Goode, po śmierci żony, próbuje odzyskać kontakt z dorosłymi już dziećmi. Postanawia wyruszyć w podróż i niespodziewanie odwiedzić całą czwórkę: Davida, który jest „uznanym artystą” w Nowym Jorku, starszą córkę Amy, która „wysoko zaszła w reklamie”, Roberta, „dyrygenta w Chicago” i Rosie – „główną tancerkę w rewii w Las Vegas”. Jak wiele wspólnego z rzeczywistością ma to, co Frank wiedział do tej pory o życiu swych dzieci…? Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 46% • • • Trzej bracia: informatyk, ginekolog i antyterrorysta pomagają uwolnić z więzienia swoją fałszywie oskarżoną siostrę. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. 8 stycznia 2010 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Złote Pawie – najgorsze polskie filmy dekady
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (12)
— Jakub Gałka
Wampirland
— Konrad Wągrowski
Dobrego zakończenia nie gwarantujemy
— Tomasz Rachwald
Plejada gwiazd na plakatach z „The Imaginarium of Doctor Parnassus”
Perfect Days
— Kamil Witek
Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
Poprzednie życie
— Kamil Witek
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Wiatraki pokonane!
— Kamil Witek
Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz
Człowiek - persona non grata
— Gabriel Krawczyk
London Film Festival 2013: Sens życia według Terry’ego Gilliama
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Sierpień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Joanna Pienio, Małgorzata Steciak
Wciąż jesteś tą samą świnią, Brunner!
— Sebastian Chosiński
Bezwstydny
— Piotr Sarota
Stosunki post(m)oralne
— Karolina Ćwiek-Rogalska
New York, New York co za piekielne miasto
— Paulina Jastrzębska
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
Do kina marsz: Marzec 2020
— Esensja
Do kina marsz: Luty 2020
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Do kina marsz: Styczeń 2020
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2019
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2019
— Esensja
Do kina marsz: Wrzesień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja