Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Blackout. World War II and the Origins of Film Noir

Sheri Chinen Biesen
‹Blackout. World War II and the Origins of Film Noir›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBlackout. World War II and the Origins of Film Noir
Data wydania19 października 2005
Autor
Wydawca The Johns Hopkins University Press
ISBN0-8018-8218-4
Format264s.
Cena$22,—
Gatuneknon‑fiction
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Sheri Chinen Biesen
Opis wydawcy
Challenging conventional scholarship placing the origins of film noir in postwar Hollywood, Sheri Chinen Biesen finds the genre’s roots firmly planted in the political, social, and material conditions of Hollywood during the war. After Pearl Harbor, America and Hollywood experienced a sharp cultural transformation that made horror, shock, and violence not only palatable but preferable. Hard times necessitated cheaper sets, fewer lights, and fresh talent; censors as well as the movie-going public showed a new tolerance for sex and violence; and female producers experienced newfound prominence in the industry.
Biesen brings prodigious archival research, accessible prose, and imaginative insights to both well-known films noir of the wartime period – The Maltese Falcon, The Big Sleep, and Double Indemnity – and others often overlooked or underrated – Scarlet Street, Ministry of Fear, Phantom Lady, and Stranger on the Third Floor.
Teksty w Esensji
Książki – Recenzje      

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.