Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Mroczne Wieki (Crusader Kings)

‹Mroczne Wieki›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMroczne Wieki
Tytuł oryginalnyCrusader Kings
Data produkcji2004
Producent Paradox Entertainment
Dystrybutor CD Projekt
CyklEuropa Universalis
InfoWymagania: Pentium III 600 MHz, 128 MB RAM, 700 MB wolnego miejsca na dysku, karta graficzna z 16 MB pamięci, Windows 98/M3/2000/XP, DirectX 9
Cena59,90
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
Crusader Kings to strategia pochodząca z firmy Paradox Entertainment, oparta na silniku wykorzystanym w serii Europa Universalis. Pozwala nam pokierować królestwami europejskimi na przestrzeni blisko 400 lat, począwszy od roku 1066, a skończywszy na 1419. Tym samym jest poniekąd prologiem do serii „Europa Universalis”, co zaznaczyli twórcy dając graczom możliwość przekonwertowania zapisów swej gry i jej dalszej kontynuacji w „Europa Universalis II”. Obszar gry obejmuje całą Europę i rozpościera się aż po Ural, Persję i północne wybrzeże Afryki. „Crusader Kings”, podobnie jak „Europa Universalis” jest wierną symulacją ówczesnego życia, zależności dyplomatycznych, społecznych, militarnych, religijnych i feudalnych. Z tym właśnie związana jest największa różnica pomiędzy obiema grami. Otóż w „Crusader Kings” główny nacisk położny został, nie na rozwój swego państwa, lecz na zwiększenie prestiżu i strefy wpływów swej dynastii.
Najważniejszy jest honor i władza. By ją poszerzać gracz może zawierać przymierza z wpływowymi lordami i biskupami, a nie tylko z państwami jak to miało miejsce w EU. W wyniku położenia nacisku na taki aspekt gry, tj. strukturę feudalną i rycerską; do dyspozycji graczy oddane zostały tylko monarchie chrześcijańskie, księstwa i wielkie imperia. Nie możemy kierować ówczesnymi republikami kupieckimi jak Wenecja czy Genua oraz np. hordami mongolskimi. Ponadto dużą uwagę musimy zwrócić na wybór zakonu rycerskiego do jakiego będziemy przynależeć: Knights Templars, Knights of St John, Teutonic Order, Order of Calatrava oraz Order of Santiago. Sporą nowością w stosunku do poprzednich gier opartych o ten engine jest nowy system walki pozwalający np. wiernie oddać różnicę w sile ataku lekkiej jazdy mongolskiej czy łuczników angielskich.
Teksty w Esensji
Gry – Recenzje      
Jacek Wesołowski ‹Pomyłki Historii›

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.