Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Zaginione Wyspy

Marcin Derbis
‹Zaginione Wyspy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZaginione Wyspy
Data produkcjiIV kwartał 2013
Autor
Wydawca Mader
Info2 - 4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
Celem gry jest zdobycie odpowiedniej ilości skarbów ukrytych na Zaginionych Wyspach. Każdy z graczy wciela się w postać Kapitana statku. Planszę tworzy 96 kafelków zakrytego labiryntu wodnego, ułożonych na stole w kwadrat 10 na 10 oraz duży centralny kafelek będący polem strażników Zaginionych Wysp – Cyklopów. W czasie rozgrywki gracze poruszają się po labiryncie odsłaniając kolejno kafelki i obracając tak, aby móc na nie wpłynąć. Jednocześnie poszukują na nich Wież, w których zamknięte są Skarby oraz Kryształów, które stanowią do nich klucze.
Kryształy występują w pięciu kolorach i różnej liczbie (po 15 zielonych i niebieskich, 10 czerwonych, 7 żółtych oraz 3 czarne Kryształy – jokery). Jednak samo zdobycie Kryształu nie daje jeszcze graczowi żadnych punktów. Dopiero otwarcie nimi Wież daje możliwość wzbogacenia się. Wieże występują w czterech kolorach i trzech wysokościach – jedno, dwu albo trzypoziomowe. Aby zdobyć skarb, gracz musi użyć do otwarcia Wieży takiej liczby Kryształów odpowiedniego koloru, ile poziomów ma dana Wieża. Im jest ona wyższa, tym więcej zawiera Skarbów, ale występuje w mniejszej ilości na planszy.
Banalne? Nie do końca…
Nie wolno zapominać o strażnikach Wysp – Cyklopach. Jest ich czterech, w kolorach odpowiadających Kryształom. Podniesienie Kryształu z wody powoduje, że gracza zaczyna gonić Cyklop w kolorze Kryształu, który został podniesiony. Cyklop porusza się najkrótszą drogą w kierunku gracza, po odkrytych i zakrytych kafelkach, również po ukosie. To jaką drogę pokona w ciągu rundy, zależy od ilości Kryształów w jego kolorze posiadanych przez gracza. Jeżeli Cyklop dogoni gracza, to zabiera mu wszystkie Kryształy w swoim kolorze i przenosi się bezpośrednio na swoje pole.
Główną ‘postacią’ gracza jest Statek. W ciągu rozgrywki ma on jednak możliwość wprowadzenie do gry Papugi. Papuga porusza się tak jak Cyklop po wszystkich kafelkach, ale maksymalnie o 2 pola na rundę. Papuga może dla gracza zbierać z planszy pozostawione Kryształy i otwierać nimi Wieże. Nie może natomiast odsłaniać elementów labiryntu.
„Zaginione Wyspy” są grą familijną, przeznaczoną dla szerokiego grona odbiorców. Proste i intuicyjne zasady powodują, że dobrze bawią się przy niej zarówno najmłodsi, jak i starsi. Losowe rozłożenie labiryntu sprawia, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna, a gra charakteryzuje się dużą regrywalnością. W pudełku znajdziemy drewniane pionki, ponad 220 solidnych kartonowych elementów i czytelną, krótką instrukcję. Co również istotne, wszystkie grafiki w grze zostały namalowane ręcznie.
Teksty w Esensji
Gry – Recenzje      

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.