Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

A Good Woman

Mike Barker
‹A Good Woman›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułA Good Woman
Dystrybutor Solopan
Data premiery2 grudnia 2005
ReżyseriaMike Barker
ZdjęciaBen Seresin
Scenariusz
ObsadaHelen Hunt, Scarlett Johansson, Milena Vukotic, Stephen Campbell Moore, Mark Umbers, Tom Wilkinson
MuzykaRichard G. Mitchell
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiHiszpania, Luksemburg, USA, Wielka Brytania, Włochy
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Niezależna i wyemancypowana lady Windermere w obliczu kłopotów zostawia swoją rodzinę i długi w Nowym Jorku i postanawia wyjechać na Francuską Riwierę. Tam "kradnie" męża znacznie młodszej od siebie kobiecie.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [6.00]

PD – Piotr Dobry [5]
Wyobraźcie sobie obsadzoną znanymi nazwiskami operę mydlaną, gdzie Helen Hunt gra zawodową uwodzicielkę, a Scarlett Johansson ze swoimi wydętymi wargami, wyzywającym spojrzeniem i niskim głosem próbuje zagrać naiwną, niewinną romantyczkę. Koniec końców bronią się tylko niektóre one-linery, Tom Wilkinson i ładne pejzaże Salerno.

BS – Bartosz Sztybor [6]
Do tej pory zastanawiam się, czy Helen Hunt naprawdę wygląda tak staro, czy może to tylko nieudana charakteryzacja. Zresztą nieważne, bo istotna w jej wyglądzie jest jedna rzecz – do aparycji idealnej uwodzicielki wiele jej brakuje. Ale nie tylko jej czegoś brakuje. Każdy aktor w "A Good Woman" jest dobrany według niewłaściwego klucza, polegającego chyba na łączeniu aktorów z postaciami na zasadzie przeciwieństw. Jedynie Tom Wilkinson jest idealnie dopasowany i jak zawsze perfekcyjny. Drugą i ostatnią zaletą – ale jakże ogromną – są dialogi. Gdyby Oscar Wilde żył w dzisiejszych czasach i pisał scenariusze do filmów, to Tarantino z Avarym mogliby po nim najwyżej zamiatać. Bohaterowie sadzą takie riposty i tak świetnie manipulują słowem, że niejeden szkolny bully z niewyparzonym jęzorem mógłby zejść po ich krótkiej wiązance. "A Good Woman" to jeden wielki one-liner, dla którego warto poświęcić te półtorej godziny.

KW – Konrad Wągrowski [7]
Całkowicie pominięty film we wszelkich omówieniach - zupełnie niesłusznie. Nie jest to może dzieło wybitne, ale miłośnikom kina kostiumowego powinno przypaść do gustu. Ma bowiem 3 niezaprzeczalne zalety. Po pierwsze zmyślny scenariusz, prosty, ale sprytnie manipulujący odniesieniem widza do postaci w trakcie filmu. Po drugie - znakomite dialogi, oddające czasy, w których jeszcze cięty język miał znaczenie w towarzystwie. Po trzecie - Scarlett Johanson chyba jeszcze w żadnym filmie nie wyglądała tak ładnie.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.