Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Meduzy (Meduzot)

Shira Geffen, Etgar Keret
‹Meduzy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMeduzy
Tytuł oryginalnyMeduzot
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery25 kwietnia 2008
ReżyseriaShira Geffen, Etgar Keret
ZdjęciaAntoine Héberlé
Scenariusz
ObsadaSarah Adler, Tsipor Aizen, Etgar Keret
MuzykaChristopher Bowen
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiFrancja, Izrael
Czas trwania78 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Portret nieuporządkowanego świata, w którym każdy stara sobie radzić szukając miłości, czegoś, co mógłby wspominać, lub zapomnieć. Komiczny i miejscami magiczny film o czterech samotnych osobach w Tel Awiwie, które pragną jakiegoś, choćby najwątlejszego kontaktu. Ich ścieżki się przecinają, nie wszystkim jednak udaje się porozumieć.

Tetrycy o filmie [--]

MW – Michał Walkiewicz [5]
„Meduzy” ogląda się świetnie (narracja poprowadzona wzorowo: opowieść ma stałe tempo i rytm, kamera zmienia punkty widzenia, dostosowując się do wytycznych polifonicznej fabuły), choć jest to film lodowaty. Stawia przed widzem barierę poetyckiego nadmiaru metafory i symbolu. W mikro- i makroskali. Keret i Geffen strzelają metaforami gdzie popadnie, mało które z nich trafiają do celu, czyli w serce. Pojedyncze sceny tworzą nakładające się na siebie warstwy przenośni. Symbole i metafory z ich filmu nie składają się jednak w żadną rzeczywistość magiczną, tylko dopisywane są mechaniczne, jakby w geście uszlachetniania historii, która broni się przecież jako mięsisty „kawał życia”. Klarowny podział postaci na zagubione boże owieczki i „mediatorów”, którzy w końcu wskazują palcem prawdę, nasuwa wątpliwości. „Mediatorzy” pochodzą z innej rzeczywistości, rewitalizują bohaterów, lecz bardziej niż pełnokrwiste charaktery przypominają literacko-dramatyczne konstrukcje.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.