Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz
(Before the Devil Knows You're Dead)
Sidney Lumet
‹Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 % |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz |
Tytuł oryginalny | Before the Devil Knows You're Dead |
Dystrybutor | Vision |
Data premiery | 28 listopada 2008 |
Reżyseria | Sidney Lumet |
Zdjęcia | Ron Fortunato |
Scenariusz | Kelly Masterson |
Obsada | Philip Seymour Hoffman, Ethan Hawke, Albert Finney, Marisa Tomei, Aleksa Palladino, Amy Ryan, Rosemary Harris, Adrian Martinez |
Muzyka | Carter Burwell |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 117 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Opowieść o dwóch braciach, którzy organizują napad na sklep jubilerski swoich rodziców. Skok kończy się jednak katastrofą, która wywołuje serię zdarzeń sprawiających, że stosunki pomiędzy braćmi, ich ojcem i żoną jednego z nich zaczynają się kompletnie psuć.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje
Filmy – Publicystyka
Utwory powiązane
Filmy
Dziwny to film. Dobrze, że mamy tą „dziwność”, za którą można się zawsze schować, gdy błyskotliwe określenia nie przychodzą do głowy. O! I jeszcze „mroczny” to film. Trochę taki „Sen Kasandry” po mrocznej stronie lustra. No i jeszcze „świetnie zagrany”, co w zasadzie można napisać zawsze, gdy w obsadzie jest Wielki Seymour Hoffman. Mam! jeszcze jest „niepokojący”. Kurcze, ludzie – idźcie po prostu do kina, bo warto.
Najlepszy Lumet od lat. Polecam wszystkim, a szczególnie Woody’emu Allenowi – może w końcu nauczy się, jak kręcić współczesne greckie tragedie bez przynudzania.
KS – Kamila Sławińska [10]
Mój Boże, gdybyż tak dzisiejsi młodzi twórcy filmowi mieli chociaż połowę tej pasji, świeżości, pomysłowości i energii, jaką widać u ponad osiemdziesięcioletniego Sidneya Lumeta! Debiutant Kelly Masterson napisał skomplikowaną, po starogrecku tragiczną historię rodzinną—a Lumet zrobił z niej trzymający za gardło dramat, w którym bohaterowie są w tym samym stopniu katami swych najbliższych, jak i ofiarami własnych poczynań. Trio Hoffman-Hawke-Tomei niesamowite, do tego stopnia, że nawet, kiedy Lumet bawi się chronologią opowieści, wracając raz po raz do wydarzeń, które nam już opowiedział, każdy taki powrót odkrywa nowe aspekty postaci, pozostawiając nas w kompletnym zadziwieniu. Pierwszorzędna robota.
KW – Konrad Wągrowski [8]
Zaskakujące – historia jakby wyjęta z greckiej tragedii, a dzięki świetnemu aktorstwu, i reżyserii, robi jak wrażenie jak najbardziej prawdziwej i szczerej. Do tego pomysł poprowadzenia opowieści poprzez liczne retrospekcje zwiększa zainteresowanie widza, który czuję nieodpartą potrzebę odkrywania kolejnych faktów aż do finałowej tragedii. W sumie historia prosta, nie jakoś bardzo oryginalna (odrobinę Coenowska, ale dużo bardziej serio), a rusza jak cholera.