Kwiat Pustyni
(Desert Flower)
Sherry Horman
‹Kwiat Pustyni›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 % |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Kwiat Pustyni |
Tytuł oryginalny | Desert Flower |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 26 marca 2010 |
Reżyseria | Sherry Horman |
Zdjęcia | Ken Kelsch |
Scenariusz | Sherry Horman |
Obsada | Liya Kebede, Sally Hawkins, Craig Parkinson, Anthony Mackie, Meera Syal, Juliet Stevenson, Timothy Spall, Soraya Omar-Scego |
Muzyka | Martin Todsharow |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | Austria, Niemcy, Wielka Brytania |
Czas trwania | 120 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Opowieść o małej somalijskiej koczowniczce, która w wieku pięciu lat zostaje poddana obrzezaniu, a siedem lat później zostaje sprzedana człowiekowi, za którego ma wyjść za mąż. Dziewczynce udaje się jednak uciec i zostaje amerykańską supermodelką. Ekranizacja autobiograficznej powieści pochodzącej z Somalii Waris Dirie.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje
Bardzo współczuję Waris Dirie. Zarówno tragicznego życiorysu, jak i tragicznego filmu na jego podstawie. Dramat społeczny w konwencji à la „Diabeł ubiera się u Prady”? Pasuje jak Kwiat Pustyni do kożucha.
UL – Urszula Lipińska [3]
Modelowy przykład hipokryzji autorów. Większość sytuacji jest przerysowana, większość postaci idealizowana, przemiana bohaterki wręcz bajkowa. Skomplikowanie fabuły na poziomie przeciętnej komedii romantycznej. Żaden z tych zabiegów nie byłby karygodny, gdyby na dziesięć minut przed końcem ktoś się nie ocknął i nagle „Kwiat pustyni” nie zaczął sobie rościć praw do poruszania poważnych tematów i prawdziwych dramatów. „A to już gruby nietakt” – rzekłby pastor z „Jabłek Adama” i miałby świętą rację.
Oto film Mike’a Leigh, którego ten nie wyreżyserował. I najpewniej nigdy by tego nie zrobił. Bo choć Sherry Horman, Amerykanka tworząca w Niemczech, korzysta tu z jego podwórka (Londyn), jego tematyki (doły społeczne) i jego aktorów (Sally Hawkins, Timothy Spall), to na próżno szukać u niej podobnego skupienia i szczerości. Jest tylko nienaganne rzemiosło i sterta pozorów. Horman popełnia błąd Hermine Huntgeburth, autorki „Białej Masajki” – skupia się nie na bohaterce, a otaczającym ją folklorze.
Ciekawa, prawdziwa historia topowej modelki Waris Dirie „ulizana” na telewizyjną modłę. Bronią się role Liyi Kebede, Sally Hawkins i Timothy’ego Spalla.