Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Polański: Ścigany i pożądany (Roman Polanski: Wanted and Desired)

Marina Zenovich
‹Polański: Ścigany i pożądany›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPolański: Ścigany i pożądany
Tytuł oryginalnyRoman Polanski: Wanted and Desired
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery13 listopada 2009
ReżyseriaMarina Zenovich
ZdjęciaTanja Koop
Scenariusz
MuzykaMark De Gli Antoni
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania99 min
Gatunekdokument
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Opowieść o kulisach skandalu, który w 1977 roku na zawsze zmienił życie polskiego reżysera Romana Polańskiego.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      

Filmy – Wieści      
DKF „Powiększenie” ‹Polański w Powiększeniu›


Utwory powiązane
Filmy      


Tetrycy o filmie [8.00]

DA – Darek Arest [8]
Prawie jak Sidney Lumet. „Prawie” oczywiście robi różnice, ale w tym wypadku niekoniecznie na niekorzyść. Naprawdę, ogląda się to jak świetny dramat sądowy. A przy okazji można dotknąć kawałka historii amerykańskiej telewizji.

BF – Bartek Fukiet [8]
Nie widzę tu jakiejś wybitnej przenikliwości autorki i nowatorstwa w podejściu do tematu, za to solidną pracę reaserchearską, która zaowocowała mnóstwem interesujących materiałów archiwalnych. Chwała Marinie Zenovich za to, że przyjęła postawę obiektywnego badacza, a nie zaangażowanego komentatora/manipulatora rzeczywistości w stylu Michaela Moore’a. Kto wie, czy w jakiejś mierze ten film, przypominając światu (i amerykańskiemu wymiarowi sprawiedliwości) tragiczne losy Polańskiego i smutny epizod erotyczny sprzed ponad 30 lat, nie przyczynił się do dopisania jeszcze jednego ponurego rozdziału w życiu reżysera, który – zamiast kończyć produkcję „The Ghost” – trafił za kratki szwajcarskiego więzienia.

UL – Urszula Lipińska [8]
Kapitalnie poprowadzony dokument, który tezy i oceny zastępuje mnóstwem tropów, wątków i kontekstów. Zenovich prezentuje je często w jednej, sugestywnej scenie, dzięki czemu sprytnie rozwija sprawę Polańskiego w nieoczekiwanych kierunkach. Nie gubiąc z pola widzenia głównego tematu, za każdym razem podszywa go jakimś dodatkowym znaczeniem. Mówi się tu o czasach i ich osobliwościach, przeplataniu się sztuki z życiem, o reżyserze z losem dyktowanym przez jakieś surrealistyczne siły, narodowych uprzedzeniach, różnicach w spojrzeniu na jedną sprawę, wpływie przeszłości na teraźniejszość… Przy czym Zenovich, właścicielka imponującej umiejętności syntezy, ładuje do swojego filmu to wszystko i nie musi na siłę ugniatać kolanem. Ona to tka z koronkową precyzją, wybitną przenikliwością i z zimną krwią rasowej reportażystki.

MW – Michał Walkiewicz [8]
Kapitalna przewrotka. Dokument zaczyna się jak kolejny odcinek serialu „Łapać tego Żyda, pedofila jednego”, a kończy wnikliwą, wieloaspektową analizą medialnego fenomenu Polańskiego i fenomenu medialnej szopki, której stał się bohaterem. Szacun dla reżyserki.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.